muy nuboso
  • Màx: 14°
  • Mín: 10°
13°

El 80,95% d'alumnes d'infantil del col·legi Llevant són estrangers

El claustre de professors alerta del perill de crear escoles gueto

El claustre de professors del col·legi públic Llevant d'Inca ha llançat la veu d'alarma per l'increment del percentatge d'alumnes estrangers en el centre per al curs 2007-2008. En el primer curs d'infantil s'han matriculat 21 nins i nines de 3 anys, dels quals només quatre són espanyols, per la qual cosa el percentatge d'alumnes estrangers arriba al 80,95 per cent i això només és una mostra. Dels 254 alumnes matriculats en el col·legi públic Llevant pel curs 2007-2008, 163 són estrangers (54 sud-americans, 94 marroquins, 9 de països de l'Est i 6 d'altres nacionalitats). 115 alumnes són espanyols. El nombre de nacionalitats que conviuen diàriament en el centre arriba ja a 18.

Fins ara la direcció del centre havia qüestionat per què els alumnes estrangers es concentren en aquest centre escolar mentre que la resta d'escoles d'Inca presenten percentatges molt menors. Sospitaven que la resta de centres podien posar traves per tramitar la seva matriculació, però enguany han detectat que la qüestió de fons és una altra. La directora del col·legi públic Llevant, Margalida Rosselló, explicà ahir que «tots els nous alumnes que enguany es matricularan en el nostre centre han escollit el Llevant com a primera opció». «Per què demanen plaça aquí? Perquè ja en tenim molts, és molt difícil sortir de la roda en la qual ens hem o ens han ficat. Molts alumnes nous ja tenen germans o coneguts en el centre i la roda ja no es pot aturar», digué Rosselló.

La directora del col·legi Llevant ja ha sol·licitat un nou professor de suport especialitzat en l'atenció a la diversitat (el tercer que tendria aquest centre) però assegura que no és una mesura suficient. «El problema és que en lloc d'utilitzar l'educació com a eina d'integració s'està creant una escola gueto a Inca», afirmà Rosselló.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris