cielo claro
  • Màx: 20°
  • Mín: 20°
20°

Air Nostrum tingué 1,5 milions de pèrdues als vols interilles del 2005

I afirmen que es «malinterpreta» la declaració de servei públic

ELISA DOMÈNECH.Palma.
El director general d'Air Nostrum, Miguel Àngel Falcón, afirma que durant el 2005 la companyia ha tingut 1,5 milions d'euros en pèrdues en l'operació de vols interilles, però que tot i així no pensen abandonar aquestes rutes perquè creuen que la rendibilitat millorarà a mig i llarg termini.

Sobre la polèmica dels incompliments en horaris i freqüències d'aquestes rutes, Falcón assegura que l'aerolínia compleix «escrupolosament» amb l'obligació de servei públic (OPS) i que s'estan fent «malinterpretacions» d'aquesta normativa.

En aquest sentit, el director general de la companyia regional assenyala que no excedeixen de la tarifa màxima establerta per Foment i que superen els estàndards exigits a l'OPS de puntualitat i regularitat. Per altra banda, afegeix que el mercat interbalear és lliure i que hi pot entrar qualsevol aerolínia interessada, com ha fet Air Berlin. Sobre això, l'OPS exigeix unes obligacions col·lectives a totes les aerolínies que hi operin, com un mínim de freqüències i unes franges horàries determinades, però Falcón recorda que «no es pot obligar una companyia concreta a volar allò que no vulgui». «Això només es podria exigir amb un concurs finançat públicament», assenyala.

Falcón atribueix la pèrdua de rendibilitat en els vols interilles a la declaració de servei públic, ja que deixa poc marge tarifari. Malgrat això, creu que l'ampliació del descompte de residents fins el 50 per cent pot ser favorable i ajudarà a recuperar les xifres. En tot cas, considera que la declaració de servei públic, tant entre illes com amb la Península, és negativa, que el mercat s'autoregula i que a regions com Canàries on també existeix es tendeix que desaparegui.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris