cielo claro
  • Màx: 20°
  • Mín: 19°
22°

La Fundació ha distribuït en nou mesos unes 330.000 targetes verdes

El Govern continua sense aportar cap dada sobre el ritme de vendes

La Fundació pel Desenvolupament Sostenible ha distribuït devers 330.000 targetes verdes, 4.966 a residents i la resta a turistes, des que es posà en marxa el projecte ara fa nou mesos, però continua sense aportar cap dada sobre el ritme de vendes.

El director general de la institució, Pau Collado, n'informà en comissió parlamentària i assegurà que a final de maig farà públiques les xifres de vendes, una vegada que les hagi presentades als patrons de la Fundació.

L'oposició qualificà la iniciativa de «fracàs». Per la seva banda, el conseller de Turisme, Joan Flaquer, tot i defensar que és prest per realitzar-ne una valoració, reconegué que el producte no ha aconseguit el nivell de penetració desitjat.

Collado destacà que s'ha passat dels 64 centres adherits a la iniciativa, és a dir aquells que ofereixen descomptes i altres promocions als titulars de la targeta, als 385 d'ara. Aquest increment s'ha registrat d'una manera desigual entre les empreses que la comercialitzen. En aquests moments ho fan els hotels de les Illes, però només dos touroperadors, TUI i Universal. Quant a la TUI, Collado puntualitzà que encara té pendent la compra de 100.000 unitats que anuncià i que ara com ara no hi ha data per a l'operació.

Els contactes amb altres majoristes importants, com Thomas Cook o LTU, no han donat fruits. Les aerolínies Futura i Air Berlin apareixen en la web de la Fundació com a comercialitzadores, tot i que encara no venen la targeta als seus avions. Sí que ho fan l'aerolínia LTE i Iberworld i tres companyies de lloguer de cotxes.

El director de la Fundació opina que el balanç d'aquests nous mesos és satisfactori, tractant-se d'un producte nou, per al qual s'han realitzat 65 accions promocionals. També assenyalà que l'objectiu principal de la iniciativa és generar recursos econòmics a mig i llarg termini. I en un to positiu afegí que aquestes xifres permeten preveure que el cost de producció per unitat no superarà les previsions inicials, de quatre euros per targeta.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris