cielo claro
  • Màx: 19°
  • Mín: 18°
19°

Gairebé un 20% dels turistes de Balears reserven a través d'internet

Els hotelers aposten per aquest sistema i inverteixen en publicitat

La Federació Hotelera de Mallorca estima que un 20% dels turistes que reben les Balears reserven a través d'internet els paquets vacacionals o els serveis d'allotjament.

En aquest sentit, hotelers i cadenes inverteixen en aquests nous canals de distribució i a obtenir un bon posicionament dins els portals més importants per la venda on-line.

Com a exemple, Sol Meliá facturà 85,5 milions d'euros el 2005 per venda on-line i preveu un creixement de més del 40 per cent per a enguany i assolir els 200 milions en arribar el 2008.

Per la seva banda, Barceló generà un 9 per cent de la seva facturació total de l'any passat a través d'internet i espera obtenir-ne un 15 per cent durant el 2006. No només utilitzen les webs de la mateixa companyia, sinó que també recorren a altres portals com lastminute.com, Expedia, travelcity, etc., especialitzats en productes turístics.

Mercats
Les Balears tenen l'avantatge de ser una destinació madura i, per tant, coneguda entre els turistes, fet que potencia la venda on-line.

El principal mercat de venda per internet és el britànic, segons un estudi elaborat per la Caeb i el Govern fa dos anys, seguit pels alemanys, els nòrdics i els francesos.

El producte més sol·licitat continua sent el bitllet aeri; en segon lloc se situen els hotels i en el tercer els paquets turístics. Tot i així, els touroperadors no perden el pols de les tendències del mercat i han començat la comercialització dels seus productes a través de la xarxa.

Internet no serveix només com a eina per al consumidor final, sinó que s'ha convertit en un element de distribució en tots els sentits; també entre touroperadors i agències es realitzen les operacions a través de la xarxa.

Les companyies aèries de baix cost foren les primeres a oferir els seus serveis de manera exclusiva a través d'internet.

L'any 2003 un 87,3 per cent dels hotels ja disposaven de web pròpia, ara és impensable trobar establiments que no tinguin una pàgina a internet encara que només sigui d'informació general.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris