algo de nubes
  • Màx: 16°
  • Mín:

Fluxà dóna suport a la reconversió que no faci competència als hotels

El president d'Iberostar diu que pocs poden adaptar-se a noves demandes

El president del grup Iberostar, Miquel Fluxà, creu que s'ha de donar la possibilitat als hotelers de realitzar el canvi d'ús dels seus establiments, sempre que no impliqui competència directa per al sector.

En aquest sentit, Fluxà afirma que a les Balears no hi ha «abundància» d'hotels que puguin adaptar les seves instal·lacions i serveis a les noves exigències de la demanda.

Per aquest motiu, el màxim responsable del grup turístic pensa que és necessària una flexibilització dels criteris de l'Administració competent perquè aquells que ho vulguin deixin el negoci hoteler i converteixin els seus establiments en habitatges, apartaments, zones verdes o equipaments, segons el que trobin convenient. Fluxà no volgué entrar a valorar quina seria la fórmula més adequada per aconseguir-ho.

Així, coincideix amb els representants de la Federació Hotelera de Mallorca, els quals declararen no fa gaire que han «perdut la batalla» contra el turisme residencial. Ara demanen el canvi d'usos, tot i entrar així en una contradicció perquè part d'aquests establiments es podria afegir a la competència residencial.

Mesa de Turisme
D'altra banda i en relació amb la Mesa de Turisme del Govern balear, acabada d'aprovar i en la qual participaran tots els agents socials, Fluxà troba que és una iniciativa interessant disposar d'un instrument per analitzar el sector turístic illenc. «Veure què s'hi pot millorar i fer una anàlisi retrospectiva dels errors comesos és bo», va assenyalar.

Segons el president de la Fundació Iberostar, resulta positiu que els polítics rebin assessorament de la iniciativa privada, perquè és una manera que vegin la realitat del sector de prop i «puguem anar endavant».

Quant a la possible regulació del «tot inclòs», reclamada pels sindicats i per sectors com el de la restauració, puntualitza que el model actual es basa en la llibertat de mercat. Així, el responsable màxim de la qualitat dels serveis prestats és l'hoteler mateix, que és qui s'ha de preocupar d'oferir un producte amb estàndards bons. Tot i així, afirma que «no seria dolent» que hi hagués una supervisió de l'Administració, com en altres àmbits.

En aquests moments, Iberostar disposa de 15 establiments hotelers a Mallorca, distribuïts entre la Platja de Palma, Alcúdia, Muro, Cala Millor, Cala Rajada, Can Picafort, Portopetro i la Costa de la Calma, tots de 3 o de 4 estrelles.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris