algo de nubes
  • Màx: 16°
  • Mín:

El projecte de la variant per desviar el trànsit afecta fins a 77 propietaris

L'equip de govern es mostra a favor del traçat projectat pel Consell

El projecte de la futura variant de Son Servera per desviar el trànsit del nucli urbà podria afectar un total de 77 propietaris, que veurien expropiada una part dels seus terrenys amb motiu del traçat marcat pel Consell de Mallorca.

El trajecte previst va de la rotonda de ca s'Hereu fins a la zona de Son Comparet. Aquesta és una obra reivindicada des de fa molts d'anys, que figurava en el Conveni de carreteres i que ha aixecat algunes veus en contra. De fet, l'oposició hi ha presentat una sèrie d'al·legacions.

Des de l'equip de govern de l'Ajuntament serverí (PP-UM), el batle, Damià Ripoll es mostrà a favor de la iniciativa, ja que «és una necessitat urgent atesa la gran densitat de trànsit que sofreix aquesta via. Amb la variant es milloraria molt, ja que descongestionaríem les entrades i les sortides de Cala Millor i seria un avantatge per a tots els veïns. Nosaltres apostam per la nova ronda. Com més aviat es faci, molt millor».

Des de les files de l'oposició, han criticat que el projecte crearà un fort impacte ambiental. En aquest sentit, la primera vara opinà que «totes aquestes actuacions creen impacte, però des del Consell ens han explicat que s'hi aplicaran mesures per pal·liar-lo, per exemple posant vegetació».

Així mateix, el batle recordà que «no entenem l'actitud d'EU-EV quan afirma que no hi ha cap estudi d'impacte ambiental, si aquest existeix i s'ha adjuntat al projecte».

Referint-se a les expropiacions que s'hauran de dur a terme, Damià Ripoll assegurà que «77 afectats són molts, però també s'ha de tenir en compte que la majoria ho són per petites parts de terreny. Es tracta de bocins de 300 o 600 metres».

La futura variant de Son Servera tindrà dos carrils i una llargària de poc més d'un quilòmetre, segons explicà el batle.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris