lluvia ligera
  • Màx: 15°
  • Mín: 10°
15°

«Turisme i comunicacions són les línies estratègiques de l'Euroregió»

Llorenç Huguet és el nou president de l'Institut Ignasi Villalonga

El president de Sa Nostra, Llorenç Huguet, va acceptar el novembre passat prendre el relleu d'Òscar Ribas al capdavant de l'Institut Ignasi Villalonga d'economia i empresa. Aquesta institució aplega part del món empresarial, acadèmic i institucional de l'Euroregió Mediterrània, l'Euram. Huguet fa un repàs dels objectius de l'Institut i de la situació econòmica de les Illes.

-Quina serà la filosofia que marcarà la vostra presidència dins l'Institut Ignasi Villalonga?

-Seguir la mateixa línia dels meus predecessors en un projecte ja molt més consolidat que pretén donar un valor afegit a les relacions econòmiques i a la imatge que es té de l'Euroregió Mediterrània (Catalunya, País Valencià, Illes Balears, Andorra i Catalunya Nord) a l'exterior, potenciant les relacions entre aquestes regions i com a conjunt amb la Unió Europea. Les euroregions a Europa estan ja funcionant com a veritables fonaments al servei de l'economia.

-Quines iniciatives i projectes concrets sorgiran d'aquesta col·laboració?

-Poden ser diverses i variables. Se cerca, per davant de tot, la millora de la capacitat competitiva de la nostra economia. Com a punts estratègics es marcaran el turisme i les comunicacions. A través de fòrums, estudis i publicacions, l'Institut farà propostes, però en cap cas no ens volem convertir en lobby polític o empresarial, sinó en un instrument de debat.

-El congrés de l'Euram se centrà en turisme. Quina és la vostra opinió sobre la necessitat de renovar el producte turístic?

-Queda fora de dubte que, perquè els negocis turístics contribueixin realment a la prosperitat de les societats, s'hauran d'adaptar a les forces d'un mercat cada vegada més obert i en continu canvi, alhora que s'hauran de desenvolupar en un context que comporti baixos costs socials i ambientals. Tot això lligat a la capacitat d'aconseguir i mantenir els avantatges competitius i canalitzar processos permanents d'innovació i millora de qualitat.

-Com pot ajudar-hi l'Euram?
-En si el concepte de l'Euram pot donar valor afegit a la nostra oferta. Sense descartar altres marques de referència que han contribuït al creixement del sector a les Illes, l'Euroregió pot ser una marca que englobi una oferta concreta.

-Amb creixement econòmic del 2,3%. El CRE apuntava a un inici de recuperació de l'economia, preveis que es consolidarà?

-El que és cert és que la construcció d'obra pública i d'habitatges ha contribuït els darrers temps a l'augment de l'activitat econòmica, mentre que sectors de la indústria tradicional han rebaixat les expectatives amb un creixement més moderat. El turisme ha continuat sent el nostre principal actiu. Cal ser optimistes i posar èmfasi en la millora del teixit productiu, trobar complements a l'activitat turística i centrar-nos en la gestió del creixement econòmic.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris