algo de nubes
  • Màx: 12°
  • Mín:
11°

Font ofereix informar de la mort del pilot antiincendis al Parlament

El conseller diu que l'avió havia volat 15 hores d'ençà la darrera revisió


El conseller de Medi Ambient, Jaume Font, es mostrà ahir disposat a donar «una transparència total» sobre les conseqüències de l'accident que es produí diumenge, quan un avió antiincendis es precipità pels voltants dels embassaments del gorg Blau i Cúber, cosa que provocà la mort d'Enric Carré, el seu pilot.

De fet, el conseller assegurà que «no tenim cap inconvenient per comparèixer davant el Parlament». Font explicà que diumenge mateix informà per telèfon tots els portaveus de les forces polítiques amb representació parlamentària, llevat del PSIB, partit que rebé les explicacions d'allò succeït ahir mateix. En aquest sentit, el titular de Medi Ambient explicà que «quan s'hagin acabat les investigacions, tots els partits en seran informats, amb independència del partit que hi esstigui, però crec que tots hem d'estar units en aquest tema i que, naturalment, el responsable som jo».

Tot i això, Font començà a avançar ahir uns detalls que, en principi, descarten que l'accident fos provocat per problemes tècnics o per un manteniment deficient de l'aparell. De fet, el conseller informà que l'avió era de l'any 1998, que havia realitzat 1.079 hores de vol, i que la darrera vegada que havia passat una revisió havia estat el 4 d'agost passat. Des de llavors, només havia realitzat 15 hores de vol. Això sí, darrerament havia tingut un problema amb el motor d'arrancada, que s'havia corregit.

Tanmateix, Font, visiblement afligit, també confessà que el pilot tenia una llarga experiència, 18.000 hores de vol, i que les condicions meteorològiques no eren adverses. Davant d'aquests fets, no es volgué decantar per cap hipòtesi i deixà la resolució de l'enigma en mans de les dues investigacions que es duen a terme, la judicial i la que realitza l'Aviació Civil des del Ministeri de Foment.

En tot cas, el conseller reiterà la seva crida a la població perquè no provoqui incendis, ni de manera intencionada ni per negligències perquè, al cap i a la fi, sempre suposa un gran risc per a la vida del personal que es dedica a sufocar-los.

Per acabar, Font informà que ara, per lluitar contra el foc des de l'aire, les Balears tenen quatre helicòpters i tres avions de manera permanent, i un de manera ocasional. En aquesta llista, no s'hi inclou l'aparell perdut.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris