algo de nubes
  • Màx: 17°
  • Mín:
17°

«Hem d'obrir webs turístiques millors que les dels nostres competidors»

L'economista Miquel Alenyà parlà del futur del turisme de sol i platja a Prada

L'economista mallorquí Miquel Alenyà, membre del Consell Editorial de Diari de Balears, impartí el passat dia 17 una conferència centrada en Els reptes de turisme a la Mediterrània, en el marc de la jornada inagural de la XXXVII Universitat Catalana d'Estiu.

En la seva ìntervenció, Alenyà explicà que l'anomenat «turisme de sol i platja» necessita una revisió i una anàlisi sistemàtica basada en una realitat que només s'entén emmarcada en el seu context històric, «en constant canvi». Alenyà explicà als alumnes que assistiren a la seva conferència l'«important pes» que aquest sector aporta a l'economia, no tan sols balear, sinó també a les de Catalunya i el País Valencià.

Segons l'economista, hi ha hagut una manca de «noves aportacions a la idea de la desestacionalització, perquè ja fa 17 o 18 anys que se'n parla». Aquesta realitat s'ha combinat amb uns factors que han propiciat que un model que anys enrere produí un nivell de creixement considerable, hagi agafat ara el sector turístic amb la guàrdia baixa.

Així, la liberalització del sector aeri, afegida al fàcil accés a internet, a més de la crisi econòmica que arrossega Europa, provoca que el turista potencial empri el world wide web per gestionar els seus paquets vacacionals. «Al voltant d'un 35% dels turistes contracta ja les seves vacances a través d'internet, ja que allà ho poden fer en molt menys temps que en una agència de viatge, i el disseny del producte que compraran es pot fer gairebé a mida», explicà Miquel Alenyà. Segons l'economista, en aquests moments no se sap encara «fins quan creixerà el percentatge de turistes que empraran internet com a base de les seves compres».

En opinió de l'expert, la reacció millor del sector i els agents turístics és «obrir portals d'internet que siguin interactius i ben dotats, com també actualitzasts i molt orientats al consumidor. Aquest és el cas de Sol Meliá, que ha gestionat el 20-22% de la seva demanda turística per mitjans electrònics».

En aquest sentit i davant la situació actual del sector, en què el nombre de turistes es manté, però no el nombre de dies ni la despesa que deixen a les Illes, «hem d'aconseguir uns portals web més ben muntats que els dels competidors», conclogué.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris