algo de nubes
  • Màx: 17°
  • Mín: 11°
13°

Serveis Ferroviaris admet «errors» a l'estació provisional del tren d'Inca

El baixador de Son Oliva s'obrirà de nou a finals de l'any que ve

J.C.P./EFE. Palma.
Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) admeté ahir «errors» en l'execució de l'estació provisional del tren d'Inca i en la supressió del baixador de Son Oliva i que han deixat sense servei 500 persones diàries. L'organisme dependent de la Conselleria d'Obres Públiques va fer saber ahir que la situació tornarà a la normalitat a finals de 2006, abans que finalitzin les obres de soterrament de la via.

Després de les protestes manifestades pels viatgers habituals del tren d'Inca per la improvisació d'una infraestructura «petita i mal condicionada», el Govern ha posat fil a l'agulla per resoldre el problema que ha generat a milers d'usuaris d'aquest mitjà de transport. Abans que acabi l'estiu s'instal·larà un nou sistema de marquesines i s'ampliarà la superfície del baixador.

El gerent de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), Rafel Pons, assegurà ahir que l'estació de la plaça d'Espanya i el baixador de Son Oliva, substituïts ara per una instal·lació provisional al començament de Jacint Verdaguer, tornaran a funcionar a finals de 2006, una vegada acabin les obres de soterrament.

Pons reconegué que la supressió dels dos darrers baixadors del tren en els trajectes amb destinació cap a Palma suposen «una molèstia» per als usuaris. Tot i això, el gerent de la SFM apel·là a la seva comprensió i assegurà que l'empresa fa «tots els esforços necessaris» perquè els viatgers pateixin els mínims inconvenients.

Al llarg de les pròximes setmanes, Serveis Ferroviaris té previst instal·lar un sistema de marquesines que ha d'estar acabat «abans que comenci a ploure». Pons insistí a assenyalar la dificultat que suposa mantenir la línia operativa mentre que s'executen les obres de soterrament de les vies -des de la plaça d'Espanya fins als afores de Palma-, es dobla la seva capacitat i es construeix la nova estació intermodal.

El gerent d'SFM explicà que el nou baixador provisional es troba a 500 metres de l'antiga estació i a 700 metres del baixador de Son Oliva, el qual es convertirà acabades les obres en una nova estació des de la qual es bifurcarà la via del metro de la UIB i del tren Palma-Inca.

Quant als nombrosos problemes manifestats pels viatgers, Pons argumentà que «s'ha fet un esforç important de comunicació, amb anuncis en què apareixen plànols explicatius i informadors que atenen els usuaris». De moment, les obres continuen sense que els horaris del tren s'hagin vist alterats i sense que els veïns de Son Oliva trobin una solució al seu problema.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris