algo de nubes
  • Màx: 15°
  • Mín:
10°

L'Ajuntament sotmetrà a una 'auditoria' la majoria dels serveis públics de Ciutat

Amb aquesta iniciativa es pretén avaluar el grau de satisfacció de residents i de visitants

L'Ajuntament de Palma sotmetrà a una «severa auditoria» tots els serveis públics de la ciutat. La iniciativa s'emmarca en el Pla estratègic municipal de turisme i pretén avaluar no tan sols el grau de satisfacció del turista, sinó també del visitant.

Divendres, el coordinador general de l'àrea de Turisme, Relacions Institucionals i Participació de Cort, Francesc Martínez, explicà que «poder disposar d'una visió objectiva de la percepció que tenen els ciutadans i els turistes de tots aquells serveis que ofereix la ciutat és cabdal per poder millorar la imatge de Palma». L'enquesta començarà el primer semestre del 2006.

Cort avaluarà tots els serveis públics, des del transport fins al manteniment de l'entorn -parcs i jardins-, sense deixar de banda altres aspectes que no són competència directa de l'Ajuntament, però que tenen molt a veure amb la imatge de la ciutat, com és l'oferta complementària existent al municipi. Per aquest motiu, es repartiran milers de qüestionaris entre els residents i els visitants per obtenir «una informació molt precisa sobre la percepció que té la gent dels serveis que presta la institució».

Sector privat
En aquest sentit, Francesc Martínez destacà la importància que pot arribar a tenir el fet que «els diferents sectors econòmics del municipi es comprometin en la millora de l'atenció del client i en la necessitat de mostrar una imatge de qualitat homogènia en tots els seus serveis». Per ara, ja són devers cinquanta les empreses adherides al Pla de qualitat integral de l'Ajuntament de Palma.

El coordinador de l'àrea de Turisme, Relacions Institucionals i Participació explicà que «volem fer una feina molt en positiu. Volem que el sector privat se sumi de manera voluntària al nostre projecte, sense pressions. De moment, hem aconseguit l'adhesió de 50 empreses i ens siutam molt per sobre de la mitjana en aquesta classe d'iniciatives». Martínez afegí que els resultats es començaran a veure a mig termini.

Però abans que Cort comenci a auditar els serveis públics de la ciutat, el Consell Assessor de la Qualitat ha d'establir les bases d'aquesta mena de «revàlida» municipal. Serà el consell rector de l'Institut Municipal de Turisme -Imtur- el que acordi l'aprovació definitiva de l'abast de l'auditoria i els terminis d'execució. La iniciativa «és coherent amb els objectius generals del Pla estratègic de turisme», comentà Martínez.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris