nubes dispersas
  • Màx: 15°
  • Mín:
10°

La promoció turística per al 2006 s'orienta a rompre l'estacionalitat

L'Ibatur vol aconseguir més visitants en la temporada mitjana i baixa

L'Institut de promoció turística, Ibatur, centrarà els seus esforços durant el 2006 cap a l'objectiu de rompre amb l'estacionalitat. Així el director de l'Ibatur, Raimundo Alabern, que presentà les línies del que serà el nou pressupost, afirmà que els esforços se centraran a aconseguir l'arribada de més turistes durant la temporada mitjana i baixa.

Segons Alabern, ja s'ha recuperat la imatge de Balears com a destinació, que en els darrers anys havia estat «molt devaluada», com ho demostren les xifres de turistes arribats per via aèria que donen un augment del 6,7 per cent durant la temporada alta. Per tant, ara l'objectiu és desestacionalitzar potenciant el golf, el cicloturisme, els congressos i incentius, el turisme cultural i actiu, entre d'altres. El director d'Ibatur puntualitzà que no es deixarà de banda la promoció del, «ja consolidat», turisme de sol i platja.

Ibatur continaurà assistint a les grans fires turístiques de caràcter general, tant nacionals com internacionals. Es tractarà de potenciar mitjançant fulletons, presentacions específiques i altres activitats, aquells productes turístics que contribueixin a l'increment en les temporades mitjana i baixa. En aquest sentit, a l'estand de Balears es procurarà donar més protagonisme a l'oferta especialitzada, que ajuda a trencar amb l'estacionalitat, destacant el projecte del Palau de Congressos de Palma.

En la mateixa línia d'actuació es preveu l'assistència a fires de producte, aquelles enfocades per exemple a turisme rural, golf, nàutica o submarinisme entre d'altres. Alabern considerà que són un aparador fonamental per poder mostrar l'oferta turística els mesos d'hivern.

També es faran els anomenats «workshops», presentacions a professionals, amb una mitjana de 2 mensuals a 12 països diferents. A això s'hi afegiran les jornades de promoció inverses, que duen empresaris turístics estrangers perquè coneguin in situ la destinació.

Per altra banda, es continuaran promocionat prop de 100 activitats i esdeveniments de caràcter esportiu i cultural. Sobre aquest tema Alabern no va poder precisar la quantitat que s'invertirà en l'equip de bàsquet de Menorca. En darrer lloc, informà que es potenciaran els productes propis com rutes cicloturístiques o itineraris culturals guiats, a més d'altres accions amb Turespaña i touroperadors.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris