muy nuboso
  • Màx: 12°
  • Mín:
11°

Almenys 57 morts i més de 440 ferits en un accident de tren al Japó

Es desconeixen les causes del sinistre més important en 40 anys


Almenys 57 persones han mort i més de 440 resultaren ferides pel descarrilament ahir matí d'un tren de rodalies a l'oest del Japó, que després xocà contra un complex d'apartaments, segons el darrer balanç del que és el pitjor sinistre ferroviari de les darreres quatre dècades a aquest país.

Els investigadors se centraren si l'accident fou causat bé per la velocitat excessiva o bé per la inexperiència del conductor, que tenia 23 anys. El sinistre es produí a una zona urbana prop d'Amagasaki i segons sembla el conductor es botà un stop en la darrera estació abans de l'accident.

El comboi, de set vagons, duia 580 passatgers, alguns dels quals continuaven ahir horabaixa atrapats en el munt de ferros en què quedaren alguns vagons.

El tren descarrilà devers les 9.20 hores i xocà contra un automòbil en el seu camí abans d'estavellar-se amb un edifici d'apartaments de nou plantes. Dos dels cinc vagons que descarrilaren quedaren encastats a l'edifici. Quan es dissipà la pols i la fumarada aixecada pel brutal impacte, els veïns de la zona assistiren a una escena dantesca: «els vagons descarrilats s'havien plegat en forma d'acordió i dos d'ells estaven encastats», digueren.

Immediatament després començà el rescat, amb la mobilització d'equips de bombers i policia, a més de diverses unitats militars allà estacionades i enviades pel gabinet de crisi format pel govern japonès.

A mitjan horabaixa, els equips de rescat aconseguiren localitzar encara amb vida quatre persones (dos homes i dues dones), encastades entre el munt de ferros.

El conductor, que només tenia onze mesos d'experiència en el seu lloc, és una de les persones encara desparegudes.

Els atencedents
Aquest accident ferroviari supera l'ocorregut el 1991 a la província de Shiga, quan almenys 42 persones moriren i 614 més resultaren ferides en xocar dos trens.

Nombrosos passatgers assenyalaren ahir que el tren es desplaçava a més velocitat que l'habitual quan el comboi abandonà l'estació d'Itami. Per la seva banda, els tècnics aventuren que el conductor pogué intentar guanyar el temps perdut durant el recorregut en una altra estació, i per això accelerà. El resultat fou catastròfic.

Malgrat tot, els responsables de JR West no descarten que a l'accident es conjugassin altres circumstàncies, en descobrir-se a les vies, a 60 metres del lloc on descarrilà, les marques de fricció produïdes quan les rodes envesteixen un objecte sòlid, del tipus d'una pedra, per exemple.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris