algo de nubes
  • Màx: 18°
  • Mín: 10°
17°

El Consell reivindica des de l'aire els seus desdoblaments enfront de les autopistes

Munar visita en helicòpter les 'seves' carreteres i diu que el segon cinturó serà «respectuós»

94266

Des de l'aire, el Consell de Mallorca reivindicà ahir el seu «model de carreteres» -els desdoblaments i la millora de la xarxa viària existent- en contraposició a les autovies i autopistes que fa el Govern balear. La presidenta, Maria Antònia Munar, i tres consellers executius, un d'ells el responsable de Carreteres, Antoni Pascual, encapçalaren una visita en helicòpter per les principals obres que executa la institució, entre aquestes el projecte estrella, el desdoblament des de Palma fins a Manacor.

Abans de pujar a l'helicòpter, Munar advertí que l'objectiu de la visita és «mostrar de prop quines són les carreteres del Consell». Inevitablement, des de l'aire també es pogueren veure les carreteres que no són del Consell, com l'autopista Inca-sa Pobla, que executa el Govern i que suposa un major impacte visual en no seguir sempre el traçat anterior.

La presidenta recalcà que les actuacions de la institució insular responen a «un model diferenciat», que gaudeix d'un «amplíssim consens de la ciutadania». «Carreteres bones, segures i respectuoses amb l'entorn, perquè sabem que vivim del medi ambient», recalcà la responsable, qui recordà que totes les obres comporten la reposició de murs de paret seca.

El segon cinturó, un projecte per determinar però que el Consell considera «imprescindible», també encaixaria, segons Munar, en aquest «model», tendria un traçat «respectuós» amb les zones poblades i seguiria l'exemple del desdoblament de Manacor, on «s'ha xerrat amb tothom». Munar recordà que la passada legislatura s'havia arribat a un acord amb PP i PSOE per fer-lo i apuntà que, sense segon cinturó, la resta d'actuacions no tenen sentit, continuaran embossats els accessos a Palma i «no haurem aclarit res».

Al marge del polèmic projecte, l'aposta «clara» i «decida» del Consell per millorar la xarxa viària de Mallorca es traduirà, aquesta legislatura, en una inversió de 407'5 milions d'euros, 121'5 milions dels quals es destinaran a la carretera Palma-Manacor. Només en aquesta obra treballen actualment 320 persones i 163 màquines. L'objectiu és tenir-la enllestida l'octubre de l'any que ve. El juliol s'haurà fet el tram Palma-Algaida, a finals d'any es preveu arribar a Montuïri, el maig de l'any que ve a Vilafranca i l'octubre a Manacor.

Però aquesta no fou l'única actuació del Consell que es va poder veure ahir des de l'aire. L'helicòpter també sobrevolà les obres de reforma integrals de la carretera sa Pobla-Alcúdia, que consisteixen en una ampliació de la calçada actual i en la millora dels revolts i que estan pressupostades en set milions.

El mateix s'està fent a la carretera Inca-Llubí, on s'ha doblat la calçada i s'està construint una rotonda. El projecte costarà cinc milions i mig. Finalment, també s'ha reformat completament la carretera d'accés a Muro que parteix d'una rotonda situada en la via anterior. En aquest cas també es duplicarà la calçada i s'eliminaran els revolts més tancats. la inversió total serà de 4'4 milions d'euros.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris