algo de nubes
  • Màx: 16°
  • Mín: 11°
13°

El Govern presentà el «pack targeta verda» sense acords per a la venda

S'inclou una postal, un mapa i informació dels projectes ambientals

E.DOMÈNENCH.Palma.
El Govern féu ahir la presentació oficial del pack informatiu que s'entregarà als turistes en comprar la targeta verda. Tanmateix, el dubte sobre qui la comercialitzarà continua sense aclarir-se.

El pack inclou, a més de la targeta, una nota d'agraïment per la compra, una postal d'una àrea protegida, un mapa de l'illa amb la informació sobre els centres on s'obtindran els descomptes, com també la manera d'activar-la i un fulletó amb l'explicació dels projectes de la Fundació. Tot amb sis idiomes i fet en paper reciclat.

Pau Collado, gerent de la Fundació pel desenvolupament sostenible, no va poder confirmar cap empresa turística amb la qual s'hagi firmat un conveni per a la seva venda. Si tenim en compte que l'1 de maig, segons ha anunciat el Govern en repetides ocasions, la targeta verda s'ha de poder comprar i utilitzar, només queda una setmana i mitja per tancar tots els acords que facin falta i posar-la a disposició dels turistes.

Malgrat això, Collado és optimista i declara que moltes empreses han mostrat interès a vendre-la o informar sobre aquesta. De moment no ha rebut cap negativa i està convençut que «tots els hotels de les Illes ho faran». «Algunes companyies aèries la volen vendre dins els mateixos avions» afirmà.

Ni Collado, ni el conseller de Turisme, Joan Flaquer, van voler fer previsions i reiteraren una altra vegada el caràcter «voluntari» de la iniciativa i la intenció de tenir una xarxa comercial àmplia. Afegiren que el petit i mitjà comerç s'ha interessat a comercialitzar-la, però que per aquesta campanya no serà possible. Per altra banda, el gerent de la Fundació destacà l'objectiu doble d'aquest pack que s'entrega al turista. Per una costat, informar dels serveis i beneficis que obtindrà. I per l'altre, donar les gràcies i deixar clar que comprant-la ajuda a generar fons per cuidar el medi ambient.

Els sis euros de benefici que la Fundació diu que recaptarà de la venda de cada targeta aniran a quatre projectes: la renovació del centre d'interpretació de s'Albufera, un recoregut informatiu pel port de Palma en un vaixell propulsat per energia solar, la projecció d'un audiovisual sobre el castell de Sant Nicolau (Menorca) dins la mateixa fortificació i un nou centre d'interpretació a l'església de sant Francesc d'Eivissa, destacant el valor de ses salines com a ecosistema i la seva importància per a l'Illa.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris