algo de nubes
  • Màx: 17°
  • Mín: 11°
16°

El 60% de les queixes a Consum afecten les telecomunicacions

Les principals reclamacions són per les línees ADSL i per telefonia

Les telecomunicacions aclaparen les queixes i reclamacions a la Conselleria de Consum. De fet, representen el 60 per cent del total de queixes que rep aquest departament per part dels ciutadans.

El cap de la Junta d'Arbitratge de Consum, Jesús Cuartero, assegurà que «quasi sempre les denúncies que ens arriben són per temes de connexions d'ADSL i per manca d'informació d'algunes companyies telefòniques». Una de les queixes més habituals, que darrerament ha augmentat considerablement, és la impossibilitat que tenen molts d'usuaris per poder donar-se de baixa de companyies que ofereixen serveis ADSL per connectar-se a la xarxa.

Cuartero explicà que «en aquestes situacions els usuaris es troben amb una gran indefensió, ja que habitualment no tenen cap tipus de contracte escrit, ja que les contractacions les solen fer per via telefònica, i això dificulta molt la feina a l'hora de reclamar».

Per evitar aquestes situacions, el responsable de la Junta d'Arbitatge balear recomana fer les contractacions per internet, ja que d'aquesta forma podem llegir el contracte abans de firmar-ho i després imprimir una còpia, encara que, a pesar d'això, també recordà que «una vegada firmat qualsevol tipus de contractació, el consumidor disposa de set dies per tornar enrere».

«Les companyies no expliquen als usuaris tots els punts del contracte que firmen, i després aquests descobreixen que quan es volen donar de baixa dels servei tenen un munt de problemes, perquè hi ha algunes companyies que ni ens escolten a nosaltres, com ara wanadoo, que són com una paret, per moltes multes i sancions que els imposem» assegurà Cuartero. També explicà que allò més recomanable, per evitar maldecaps, és que, abans de contractar cap tipus de servei de telecomunicacions, l'usuari s'informi perfectament de totes les condicions i que no tan sols es fixi amb el preu.

Finalment assenyalà que hi ha empreses que s'han adherit a la Junta d'Arbitratge i que, de fet, fins i tot han eleminat el seu servei de reclamacions perquè els tramiti directament aquest departament. Entre aquestes empreses es troben Telefònica, tan per mòbils com per fixos, ADSL Vodafone i Auna.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris