nubes dispersas
  • Màx: 17°
  • Mín: 12°
14°

La ciutat és un dels nuclis de població amb més vehicles per habitant d'Europa

El municipi registra un total de 34.748 vehicles per una població de 37.000 habitants


Un vehicle per habitant. Manacor ja disposa d'un total de 34.748 vehicles per a una població de gairebé 37.000 habitants. Un parc mòbil que des de l'any 2002 ha experimentat un creixement espectacular que situa el municipi en un dels nuclis de població d'Europa amb un percentatge més elevat d'automòbils per càpita.

Si l'any 2002, Manacor registrà la quantitat de 33.173 vehicles; l'any següent foren gairebé 33.500 i ja en el 2004 el municipi havia de suportar la pressió de 34.748 vehicles en circulació. Si Manacor actualment té una població de 37.000 habitants, aquest fet suposa que pràcticament cada habitant disposa d'un cotxe. Aquest elevat parc mòbil fa que les vies de Manacor estiguin saturades.

Aquesta és la conclusió a què ha arribat l'inspector en cap de la Policia Local de Manacor, Antoni Sureda, que després de l'anàlisi de l'evolució del nombre de vehicles a Manacor va concloure que a la ciutat «no existeixen vies suficients per assolir una circulació digna i fluïda». Endemés, va alertar que durant l'estiu el col·lapse circulatori «s'agreujarà per les obres d'adequació del torrent a les principals vies de la ciutat». No obstant això, Sureda va avançar que la Policia i l'Ajuntament «dissenyarem un pla d'estudi per desviar la circulació durant aquest estiu, moment en què es tallarà l'avinguda del Torrent davant les anunciades obres».

Cal recordar que el document de l'Agenda Local 21 ja advertia que una de les problemàtiques de Manacor era la mobilitat i la saturació de vehicles que patien algunes de les vies principals. En aquest sentit, els col·lectius reclamaren amb urgència la redacció d'un pla de mobilitat per tal de regular el trànsit de vehicles particulars, com també potenciar el transport públic a la ciutat.

Sobre la saturació del trànsit, l'inspector expressà que «no basta amb la instal·lació de nous semàfors» i afegí que «la solució passa per la propera obertura al trànsit de la ronda de Felanitx i la futura variant». Sureda assegura que si bé «el cotxe aporta molt de benestar, també deriva en importants problemes de circulació que ara per ara tenen difícil solució, mentre no es posin en marxa les esmentades rondes de Felanitx i la futura variant nord». Associacions de veïns i diferents grups polítics, com ara el PSOE, han reclamat un pla de mobilitat urgent.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris