muy nuboso
  • Màx: 16°
  • Mín:
15°

El Govern integra la iniciativa privada a la proposta de cogestió aeroportuària

L'Executiu ha enllestit un esborrany de model que traslladarà al Ministeri de Foment

95564

L'Executiu autonòmic ha posat definitivament l'ull sobre la cogestió dels aeroports insulars.

El Govern ja té definit el seu model de cogestió de la xarxa d'aeroports de les Balears. De fet en té set de possibles, tot i que només un és el que més convenç l'Exectiu Matas: aquell que es fonamenta en la constitució de societats anònimes participades per Aena, els consells insulars i els ajuntaments, així com el capital privat, amb un petit percentatge d'accions de devers el 5%.

La consellera d'Obres Públiques, Habitatge i Transports, Margalida Isabel Cabrer, presentà ahir l'estudi encarregat pel seu departament sobre «el procés de modernització del sistema aeroportuari espanyol i les seves implicacions per a les Balears». L'esmentat informe inclou la proposta que Cabrer elevarà al Ministeri de Foment, una vegada l'hagi presentat davant la Comissió d'Ordenació del Territori del Parlament balear.

El treball elaborat pel departament autonòmic ha tengut en compte els models «més efectius» de gestió aeroportuària d'arreu del món. De les set propostes descrites, la que més agrada al Govern és la que es basa en la constitució de societats anònimes paticipades per l'organisme públic d'Aeroports Espanyols i Navegació Aèria -Aena-, l'Executiu autonòmic, els consells insulars i els ajuntaments, així com el capital privat, amb un «petit percentatge» de les accions.

Segons explicà la consellera Cabrer, l'entrada de les empreses privades en aquestes societats suposaria «una influència positiva per l'administració econòmica dels aeroports i no entraria en contradicció amb els interessos generals de la Comunitat». L'estudi elaborat pel seu departament és conseqüència d'una proposició no de llei aprovada per la Cambra autonòmica el 24 de febrer de l'any passat.

Cabrer assenyalà que «el Govern vol donar una passa més en aquest model i participar en aquestes societats com accionista». A més de l'esmentada proposta, la responsable autonòmica de transports explicà que «un altre model també és possible», el qual consistiria en una participació de les administracions locals en consorcis anàlogs a les autoritats portuàries. En aquest sentit, la consellera destacà que «aquest model ha palesat la seva validesa, tot i no contemplar la rendibilitat econòmica des les societats que administren».

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris