nubes dispersas
  • Màx: 15°
  • Mín:
13°

Cañellas diu que la targeta verda es vendrà a benzineres i farmàcies

L'hoteler vinculà l'èxit de la iniciativa al nombre de descomptes

El president de la Federació Hotelera de Mallorca, Pere Cañellas, ironitzà ahir en un acte públic amb empresaris mallorquins sobre el futur de la targeta verda, tot afirmant que «s'arribarà a vendre a benzineres i farmàcies». El representant patronal vinculà l'èxit de la iniciativa impulsada des del Gabinet Matas al nombre de descomptes que incorpori».

Cañellas exposà la seva opinió sobre el «projecte estrella» de la Fundació per al Desenvolupament Sostenible (FDSIB), a la que hi participa el Govern i nou entitats financeres ubicades a les Balears, en el decurs d'un berenar de feina, celebrat a la Fundació La Caixa i organitzat per l'Associació Balear de Directius (ABD).

Cañellas contraposà la implantació de l'esmentada targeta, feta de manera «consensuada» amb el sector i a través d'una fundació semipública, amb l'ecotaxa, que «amb la seva aplicació provocà l'enfrontament entre el sector públic i el privat». El president dels hotelers valorà el caràcter voluntari d'aquesta iniciativa «interessant i novedosa», mitjançant el qual «turistes i residents es responsabilitzen per igual del medi ambient», tot i que determinà la seva evolució al nombre i «efectivitat» dels descomptes dels que pugui gaudir l'usuari.

Així, el directiu descartà pel seu escàs interès les rebaixes a les entrades a museus i reclamà més incentius en el transport públic, especialment l'urbà. Fou aquí quan després de recordar que el nou document es comercialitzarà a través dels hotels, els majoristes i les agències de viatges, «també es podria contemplar la seva venda a benzineres i farmàcies. Contràriament a l'ecotaxa, que només es recaptava als hotels».

Convidat per l'ABD, Pere Cañellas presentà una ponència sobre «El turisme a la Mallorca del segle XXI». El president de la Fehm aprofità l'acte per instar el Govern a fer un «pla de xoc» per recuperar la xifra de turistes, amb campanyes de promoció «més agressives» en els mercats emissors tradicionals i emergents, ja que amb l'esforç actual «no n'hi ha prou».

A més, el representant patronal denuncià el «frau» de l'oferta residencial no reglada, amb pràctiques pròpies de l'«economia submergida», advertí de la caiguda «substancial» de la rendibilitat dels hotels i negà que el «tot inclòs» sigui la causa de cap crisi, ja que «és una fórmula que només fa servir el 9% del turistes».

Respecte
Cañellas afirmà que a Mallorca «tenim un bon producte turístic. Amb les seves peculiaritats i mancances, som una destinació segura i amb una oferta de qualitat». Per aquest motiu, reclamà «més respecte» de l'opinió pública cap a l'activitat turística. «Com en el futbol, tothom opina sobre el turisme. Però pocs saben del que xerren».

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris