muy nuboso
  • Màx: 16°
  • Mín: 10°
14°

Foment diu que no ha de demanar perdó per apujar el descompte aeri

Nega que demanàs disculpes a Matas per «beneficiar els ciutadans»

El Ministeri de Foment va deixar clar ahir que la ministra, Magdalena Àlvarez, no va demanar disculpes al president del Govern, Jaume Matas, per la manera en què es va donar a conèixer l'increment del descompte aeri, del 33% al 38%, amb caràcter retroactiu a l'1 de gener. «No hem de demanar perdó per aplicar una mesura que beneficia els ciutadans de les Balears», apuntaren fonts autoritzades del Ministeri.

Les mateixes fonts també van deixar clar que fou Matas qui crida per telefon a la ministra i no a la inversa. D'aquesta manera, el Ministeri sortí al pas de les informacions sorgides de l'entorn del president, que dimecres apuntaren a la ministra com autora d'una telefonada en la qual demanà disculpes al president. El Govern balear es ratificà en la seva versió.

Precisament ahir el conseller d'Economia, Lluís Ramis d'Ayreflor, signà amb la responsable d'Obres Públiques, Mabel Cabrer, i el director de Sa Nostra, Pere Batle, el conveni que permetrà avançar la bonificació a partir de dilluns i a través de les 200 oficines d'aquesta entitat. En aquest acte, Ramis afirmà que el Govern no sap ni quants residents podrien reclamar la devolució del 5% del descompte aeri ni quants doblers haurà de reemborsar als afectats.

Segons fonts del sector, la mesura del Govern podria afectar 25.000 persones i l'import màxim que s'hauria d'avançar rondaria els 250.000 euros (41'6 milions de pessetes) si tots anessin a cobrar, un fet improvable tenint en compte que en molts casos el 5% del bitllet no suposarà més de cinc euros.

Per poder cobrar la bonificació, els residents que hagin viatjat en avió o vaixell a la península o en avió entre illes des de l'1 de gener, hauran de presentar a les oficines de Sa Nostra una còpia del DNI i el bitllet original. Si l'han perdut, el Govern garanteix que les agències de viatge o companyies en faran un duplicat. Si el bitllet era electrònic, hauran d'aportar el missatge electrònic de confirmació.

Les mateixes fonts del sector consideren improvable que un resident que ha estraviat el bitllet faci aquestes gestions per cobrar. El director general de Sa Nostra, Pere Batle, apuntà ahir que no s'ampliarà la plantilla per fer les devolucions ni es preveuen complicacions en la tramitació. L'entitat disposarà de la informació i software necessari per gestionar la tramitació i abonar l'import de manera immediata.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris