nubes dispersas
  • Màx: 17°
  • Mín: 12°
14°

Cabrer diu que el metro és acceptat perquè només rebé 66 al·legacions

La consellera no descarta la construcció de més estacions a la UIB

La consellera d'Obres Públiques i Transports del Govern balear, Mabel Cabrer, assegurà ahir al Parlament que les 66 al·legacions que ha rebut el projecte del metro de Palma -poques si es compara amb les rebudes per altres projectes viaris- demostren l'«amplia» acceptació que té aquesta proposta entre els ciutadans i els partits.

En una compareixència en comissió, a petició pròpia, la responsable autonòmica explicà detalladament el projecte, que costarà al Govern 98'8 milions d'euros, i es mostrà oberta a estudiar propostes de l'oposició, com la construcció de noves estacions a la UIB per acostar el metro a les instal·lacions esportives, com demanà el PSM, per compensar la davallada d'usuaris prevista per l'estiu, període no lectiu.

De fet, el Govern ja va ubicar l'única estació a la UIB en un punt que permeti la perllongació de la línia cap al Parc Bit i cap a la resta del campus. Altres peticions de l'oposició, com que es redueixin les estacions a Son Castelló o que es creuï la carretera de Sóller de manera soterrada foren rebutjades. Sí que s'estudiarà la possibilitat d'apropar l'aparcament dissuasori previst al polígon de Son Castelló.

La consellera apuntà que el projecte del metro es començà a redactar abans de l'estiu, s'iniciarà aquest any de forma paral·lela a les obres de soterrament, i es preveu que estigui operatiu entre finals de 2007 i principis de 2008. Aquest estiu es farà el concurs per fabricar les primeres unitats, que enllaçaran Palma i la UIB en 12 minuts. Segons la responsable, el metro s'inclourà en la proposta definitiva del pla de transports, que el Govern preveu aprovar el juny.

Arran de les crítiques de l'oposició, que en cap moment s'oposà al projecte, Cabrer va reconèixer que el metro triplica el pressupost del tren a la UIB previst pel Pacte però atribuí l'encariment al soterrament de la meitat del trajecte. La consellera recordà que el finançament correrà a càrrec del Govern però no va perdre l'ocasió per reivindicar una contribució de Madrid a a través d'un conveni específic.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris