nubes dispersas
  • Màx: 26°
  • Mín: 26°
26°

Líders mundials del sector pensen que el turisme surt de la crisi

El IV Fòrum de l'OMT recomana tenir en compte els mercats madurs

El director general dels Membres Afiliats de l'Organització Mundial del Turisme (OMT), Antonio de la Morena, digué ahir a Palma, en la clausura del IV Fòrum de Líders de Turisme, que aquesta activitat econòmica «presenta signes de voler sortir de la crisi més greu que ha tingut en tota la seva història».

En declaracions als periodistes després de participar en l'exposició de les conclusions d'aquest congrés, que s'ha duit a terme durant dos dies a la Universitat de les Illes Balears, De la Morena apuntà que el turisme mundial torna a registrar creixements, després de diversos factors negatius que han minvat «la confiança del consumidor».

El directiu de l'OMT no només es referia així als atacs terroristes i a conflictes bèl·lics com els d'Iraq o Afganistan, sinó també a les crisis sanitàries com la de la pneumònia atípica, que han perjudicat notablement l'activitat turística al continent asiàtic.

Sobre això, De la Morena assegurà que episodis com aquest darrer han fet «redescobrir» la «interdependència» del turisme amb altres àmbits i la necessitat, per tant, que l'OMT, organisme dependent de les Nacions Unides, estrenyi les seves «aliances estratègiques» amb altres agències internacionals.

En aquest sentit, Francisco Sastre, director de l'Escola de Turisme de la Universitat de les Illes Balears i relator d'un dels grups de treball del fòrum, assegurà que durant aquests dos dies s'ha posat sobre la taula la necessitat de reforçar col·laboracions i d'establir «manuals d'actuació en crisi d'aquest tipus».

Encara que la seguretat fou un dels grans temes tractats en aquesta trobada, que reuní un total de 70 experts i professionals del sector, també van tenir-hi presència els relatius a fer arribar les noves tecnologies a les petites empreses -per exemple, internet als hotels rurals- i a les diferents alternatives per reconvertir les destinacions madures. Un altre assumpte que va sortir a la llum va ser la necessitat de llançar campanyes que difonguin els valors del turisme a fi que la societat ho percebi com un sector estratègic, tant des del punt de vista econòmic com social i cultural.

Cada un dels grups de treball van realitzar recomanacions sobre diversos temes que després formaran part de les de caràcter general que redactarà aquest organisme, com la conveniència d'agilitar el lliurament de visats per facilitar l'activitat turística o fomentar programes del denominat turisme social.

D'altra banda, i com a director de l'Escola de Turisme, Sastre comentà que és important formar els futurs professionals del sector perquè siguin flexibles, no només per a un determinat lloc, en resposta al canviant que aquest sector. Les conclusions del Fòrum de l'OMT seran publicades en un termini de dos mesos.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris