nubes dispersas
  • Màx: 22°
  • Mín: 21°
23°

El Govern millorarà la xarxa de serveis d'autocars entre els pobles i Palma

El pla sectorial de transports reconeix que molts trajectes duren massa temps

100586

En la majoria de les ocasions, els autocars realitzen massa aturades.

El pla sectorial de transports redactat per la Conselleria d'Obres Públiques, actualment en exposició pública, analitza la possibilitat d'instaurar serveis «exprés» en el transport regular de viatgers entre Palma i els municipis més allunyats o amb major afluència de passatgers.

L'anàlisi realitzada pel Govern posa de manifest que un temps excessiu del viatge, amb un nombre elevat de parades intermèdies o un itinerari que es desviï molt de la ruta més curta, «pot fer que l'usuari-resident decideixi deixar d'utilitzar el servei de transport col·lectiu i opti pel vehicle privat». El cert és que en els recorreguts de llarga distància el trajecte es prolonga massa temps i el Pla de transports proposa solucions.

La distància entre Pollença, Alcúdia o Santa Margalida fins a Palma és de 55-56 quilòmetres. Els temps de recorregut fins a la Ciutat difícilment baixen dels 90 minuts, fet que constitueix un motiu de queixa dels viatgers. La dependència funcional d'aquests municipi amb Inca no aconsella serveis «exprés» directes a Palma, però sí que alguns autobusos no entrin fins a l'estació i s'instauri una parada ràpida a l'avinguda dels Reis Catòlics.

Per la seva banda, Artà i Capdepera són els municipis més allunyats de Palma (70-80 quilòmetres) i el temps de recorregut dels autocars fins a la ciutat no baixa dels 120 minuts. La posada en marxa de serveis «exprés» no haurà de suposar deixar d'aturar-se a Manacor, amb la qual cosa el pla sectorial projecta que es modifiqui l'itinerari per l'interior de Manacor i realitzar-ne una sola parada més ràpida.

Aproximadament dues hores dura també el trajecte des Sant Llorenç i Son Servera i dels nuclis costaners de Cala Millor i sa Coma a Palma. Son Servera i Sant Llorenç també depenen de Manacor, per la qual cosa tampoc es recomana que els serveis ràpids d'aquests municipis no parin en aquesta ciutat. També es projecta simplificar el recorregut a Manacor.

Felanitx no genera suficient volum de mobilitat interurbana amb Palma per justificar la implantació d'un serveis «exprés». En alguna ocasió s'ha plantejat que explotar de manera independent la línia de Llucmajor que passa per l'Arenal i arriba fins a Palma, de tal manera que els serveis procedents de Cala d'Or, Santanyí, ses Salines efectuïn la darrera parada de càrrega a Campos.

Les propostes del pla recullen també la conveniència de serveis ràpids per l'autopista al corredor Palma, Calvià i Andratx. D'altra banda, els serveis que actualment realitzen els autocars entre Palma i Manacor es poden considerar que són «exprés», ja que només efectuen una parada a Vilafranca. Sóller i Port de Sóller ja disposen de serveis ràpids cap a Palma; les úniques parades es fan a Bunyola i Palmanyola.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris