cielo claro
  • Màx: 19°
  • Mín: 18°
20°

El tren torna avui a Manacor després de mig any d'obres

La Conselleria ha invertit set milions d'euros a causa de l'accident del març

73430

Jaume Darder, Joan Font, Joan Matas, Antoni Pastor, la consellera Mabel Cabrer i el gerent de l'SFM Rafel Pons, a l'estació de Manacor.

El Govern de les Illes Balears reobre avui el servei ferroviri de Sineu a Manacor, sis mesos després del descarrilament que patí el tren el passat 14 de març a causa de la caiguda d'un talús a l'altura de Son Tei.

Les obres d'emergència que ha dut a terme l'executiu autonòmic han costat 7 milions d'euros, amb l'objectiu de fer «més segur» el trajecte ferroviari. Les actuacions s'han centrat bàsicament en el reforçament i neteja dels talussos i de les trinxeres, i a la construcció de murs de contenció de paret seca. Val a dir que els 16.554 metres quadrats de paret seca que s'han construït al llarg dels 5'5 quilòmetres de longitud, han suposat el 40% del pressupost, uns 2'8 milions d'euros.

Malgrat la inauguració ahir per part de les autoritats del Govern i dels diferents Consistoris implicats, la línia s'ha reobert quan encara continuen les obres de l'abaixador de Sant Joan, fet que des del Govern s'ha afirmat que «no afectarà per res la seguretat dels trajectes». La consellera Mabel Cabrer, acompanyada pels tècnics de la Conselleria d'Obres Públiques, visità les obres amb Antoni Pastor, batle de Manacor, Joan Font, batle de Petra, Joan Matas, batle de Sant Joan, com també diversos regidors. Durant el trajecte d'inauguració es visità la zona on descarrilà el tren a l'altura de Son Tei, al terme de Sineu. Son Tei ha estat una de les zones on més actuacions s'hi ha realitzat. A causa del trencament del talús i del trencament de la via, el Govern ha restablert les vies alliberant-les de tensions, i ha sanejat els talussos d'espècies inestables. També s'hi ha col·locat una malla de triple torsió, com també un mur de gravetat de formigó.

La consellera Mabel Cabrer va manifestar que «amb aquestes obres ja podem dir que el tren és més segur que mai gràcies a les obres d'emergència que s'hi han efectuat, per a la tranquil·litat dels usuaris». El batle de Petra, Joan Font, afirmà que «ja era hora que es reobrís la línia encara que el tren hauria pogut funcionar al mateix temps que les obres», tot destacant que «a Petra no hi importava fer tanta cosa». Distinta opinió tingueren Antoni Pastor i Joan Matas, batles de Manacor i Sant Joan, que coincidiren que «s'ha millorat la seguretat en el retorn del tren a Manacor».

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris