cielo claro
  • Màx: 20°
  • Mín: 19°
22°

Balears és la segona autonomia amb menys morts en relació al nombre de vehicles

Hi ha 1'66 accidents mortals per cada deu mil cotxes matriculats, segons l'INE

97912

Els accidents de trànsit, en especial els mortals, són per desgràcia motiu freqüent de la crònica periodística a les Illes Balears.

Les Illes Balears són la segona comunitat autònoma de l'Estat espanyol amb menys morts en accident de trànsit en relació al nombre de vehicles matriculats, tan sols per sobre de les Canàries, segons revela un estudi de l'Institut Nacional d'Estadística (INE). L'índex d'aquesta casta de sinistres per cada deu mil vehicles fou el 2002 d'1'66, per sota de la ràtio estatal, que és de 2'13. Així, l'arxipèlag queda molt per davall de Castella-Lleó, amb 4'43 morts en accident de trànsit per cada deu mil vehicles; de Castella-La Manxa, amb 3'66; de la Rioja, amb 3'49; i d'Aragó, amb 3'34.

Entre 1995 i 2002, que és el període que abasta l'estudi de l'INE, aquest índex de mortalitat a les carreteres es reduí, seguint la tònica estatal a les Illes Balears, i passà de 2'69 a 1'66.

La davallada fou general a tot l'Estat i tan sols s'observà un lleugeríssim augment a Cantàbria.

No obstant això, segons el mateix estudi, les Balears es col·locaren al capdavant del rànquing de ferits en accidents de trànsit per cada deu mil habitants, amb un índex de 466'3, seguides molt de prop per Catalunya (463'8) i tan sols superades pel País Basc (495'7).

Tots aquests territoris se situen molt per sobre de l'índex estatal de ferits en accidents per 10.000 habitants, que és de 356'6. El nombre de ferits en accidents entre 1995 i 2002 també disminuí al nostre arxipèlag i passà de 576'4 per cada 10.000 habitants a 466'3. En aquest cas, la tendència de les Balears fou inversa a l'observada en el conjunt estatal, on la sinistralitat experimentà un increment de 48 punts en el període pres en consideració per l'anàlisi de l'INE.

A les Illes Balears la sinistralitat en carretera no és aliena al debat polític. Els defensors de les autopistes utilitzen quasi com a principal argumentació a favor dels seus projectes la disminució dels accidents. Pel seu costat, els detractors aposten pel foment del transport públic com a millor manera d'augmentar la qualitat de vida dels ciutadans illencs.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris