cielo claro
  • Màx: 27°
  • Mín: 26°
28°

Els viatgers de les Illes Balears denuncien, cada vegada més, els casos «d'overbooking»

Fins el mes d'agost 10 persones han protestat per problemes d'aquest tipus amb companyies aèries

La Direcció General de Consum del Govern balear ha registrat fins el mes d'agost un total de 10 reclamacions d'«overbooking», mentre que durant tot el 2003 el denunciaren 13 persones. Aquest fenomen es tracta de la denegació de l'embarcament en un vol regular perquè la companyia ha venut més bitllets que places disponibles hi ha a l'avió.

Aquesta pràctica és bastant freqüent entre les companyies aèries, les quals posen a la venda una oferta superior a la capacitat de l'avió, a fi de compensar així les cancel·lacions que consideren que es poden produir segons les estadístiques.

Però és important que els passatgers coneguin els seus drets davant aquestes situacions. Des de la Direcció General de Consum es recordà que una denegació de l'embarcament, tot i tenir el bitllet vàlid i una reserva confirmada, dóna dret als passatgers de gaudir d'una compensació.

Les opcions són diverses: es pot oferir el reemborsament sense cap penalització de l'import del bitllet, corresponent a la part proporcional que no ha pogut ser utilitzat; un transport alternatiu, en el menor temps possible, a la destinació acordada o un transport retardat segons les preferències del passatger.

A més, la companyia aèria ha d'abonar una compensació mínima en metàl·lic que pot anar des dels 150 euros de trajectes de fins a 3.500 Km a 300 euros en els vols de més de 3.500 Km. No obstant això, aquesta compensació es pot veure reduïda un 50 per cent en els casos en els quals el transportista aeri ofereix la conducció fins a la destinació final en un altre vol amb una diferència de l'hora d'arribada prevista per al programa de vol inicial inferior a dues hores per trajectes de menys de 3.500 km i de quatre hores pels de més de 3.500 Km.

D'altra banda, segons informa la Direcció General de Consum, la companyia aèria ha d'oferir, per pròpia iniciativa i gratuïtament, assistència al passatger mitjançant una telefonada a càrrec de la companyia.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris