algo de nubes
  • Màx: 14°
  • Mín:

Palma recupera la connexió via marítima amb Seta, Marsella i Alger

La travesia amb el port nord-africà dura 10 hores i costa 195 euros

El port de Palma recuperarà a partir d'aquesta setmana la connexió amb Marsella, Seta i Alger. La Compagnie Nationale Algerienne de Navegation (CNAN), que és la naviliera estatal d'Algèria, ha acordat amb Autoritat Portuària l'escala del ferry Millenium, que uneix Marsella i Seta amb Algèria, entre els 27 de juliol i el 18 de setembre. Concretament, segons David Gómez, gerent de la companyia mallorquina que comercialitza els passatges, Transcoma, durant aquests gairebé dos mesos el vaixell farà vuit escales al port de Palma.

L'objectiu de la naviliera, segons va explicar Gómez, és «cobrir la temporada d'estiu dels algerians que viatgen en vacances entre aquests ports». De fet, el primer vaixell arribarà procedent d'Alger el 27 de juliol, dimarts, el següent ho farà dia 10 d'agost, i es repetirà l'operació els dies 24 d'agost i 7 de setembre. Aquests vaixells sortiran després cap a Seta i Marsella. En sentit contrari i procedents dels ports provençal i llenguadocí, atracaran vaixells a Palma els dies 7 i 21 d'agost i els 4 i 18 de setembre, que després es dirigiran cap a Alger.

Els trajectes entre Palma i l'Alger i Palma i Seta es faran a una velocitat de prop de quinze nusos per hora i duraran deu hores. Amb Marsella es duplicarà el temps de travessia. Entre Palma i Alger el preu del billet d'anada i tornada serà de 195 euros.

El vaixell té capacitat per a unes 700 persones i 200 vehicles, i es preveu que sigui capaç de captar una clientela originària d'Alger, de les seves proximitats i de l'est del país, que desitja viatjar entre ambdues voreres de la Mediterrània amb un vehicle particular o amb un mitjà de transport econòmic, que permet la mobilitat dels passatgers i és ecològic. Aquestes connexions volen evitar que els algerians de la capital i de l'est del país hagin d'anar fins a Oran (a l'oest del país) per agafar el vaixell que els du a Alacant.

D'altra banda, Gómez assegura que el vaixell també du «molt de turisme algerià». De fet, afegeix que «és una línia pensada per gent que fa vacances i no es manté durant la resta de l'any perquè no hi ha mercat».

A més, el turisme que fa servir aquesta línia, segons Gómez, és d'un alt poder adquisitiu. El gerent de Transcoma recorda que «l'any passat un passatger va fer servir aquesta línia per anar a Alemanya a comprar-se un Mercedes d'uns 40.000 euros». «Són gent que pertany a la classe alta algeriana, generalment polítics i empresaris», puntualitza. Precisament, en anys anteriors aquests turistes s'han queixat del tracte rebut per les Forces de Seguretat espanyoles, assegurant que els miraven més com a «immigrants» extracomunitaris que no com a gent que ve a passar les vacances a una destinació de «luxe» per molts d'algerians.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris