algo de nubes
  • Màx: 16°
  • Mín:

Jordi Cabrer: «Si la Platja de Palma morís, això es notaria al Sindicat i a Sant Miquel»

El president de la Platja de Palma reclama l'aplicació del pla de reconversió que s'ha aprovat per a la seva zona

Jordi Cabrer, president de l'Associació Hotelera de la Platja de Palma, creu en la viabilitat d'aquesta zona, però argumenta que, si les solucions no hi arriben aviat, en deu anys la desaparició dels hotels podria ser un fet. No entén per què una àrea que ha aportat tant a les arques municipals, autonòmiques i estatals no rep més compensacions i assegura que les seves reclamacions són compartides pels residents. Es mostra orgullós de les ocupacions en temporada d'hivern i lloa els avantatges de la Platja de Palma, el principal dels quals és la proximitat a la ciutat. Creu que la solució es diversificar els mercats per així no dependre d'un de manera exclusiva.

-Què és el pla Renove? Per què no s'agilitza?
-En el consorci, que encara no s'ha creat, hi participarien cinc administracions. Hi ha d'haver capacitat d'arribar a acords. Tenim tres zones identificades: Can Pastilla, la Platja de Palma i l'Arenal de Palma i de Llucmajor. Cada una demana aplicacions turístiques diferents. A Can Pastilla hi ha un nucli residencial important, que conviu amb els hotels i amb una zonar aeroportuària. Podria tenir un valor afegit amb el tramvia. Seria una compensació, com també ho ha de ser la zona verda del Carnatge o la solució de ses Fontenelles, a pesar que no és ideal. No pot ser que la zona comercial que s'hi ubicarà sigui turística. S'ha d'adreçar al client de Palma. També hem d'obtenir més compensacions de respecte de la zona humida per part de la promotora. Som conscients que s'hauran de llevar places d'enmig, per ventura entre tres i cinc mil. El client demana un valor afegit, que és l'espai. Demanam un pulmó verd entre l'autopista i la zona construïda. D'aquesta zona verda en podrien gaudir també els ciutadans de Palma per passejar. Quant al tramvia, no ens agrada el traçat perquè el posen en primera línia i nosaltres el volem darrere, paral·lel a l'autopista. Volem un gran bulevard entre Cala Blava i l'Arenal de Llucmajor. Són indispensables els esponjaments, perquè no sigui necessari consumir més territori. En línies generals, aquest pla s'haurà de debatre molt amb els veïns i amb els sindicats. Ho hem de fer amb coneixement però, si no ho feim, d'aquí a deu anys no existirem. Tenim la possibilitat d'arreglar els desastres que es cometeren fa quaranta anys.

-Serà sempre de sol i platja, aquesta zona?
-Sempre. Però tenim un avantatge. Durant l'hivern, quan les coses anaven bé, hi havia vint mil places obertes. Trobau una zona a Mallorca on això passi. La línia 15 de l'autobús trasllada més de vuit milions d'usuaris. Si la Platja de Palma morís, el carrer del Sindicat i Sant Miquel ho notarien.

-Però ja no podem competir en preus amb altres destinacions de sol i platja.
-Hem de cercar segments de clients. Per desembre i per febrer, no és fàcil perquè les Canàries i Andalusia són grans competidors. Ara bé, entre febrer i maig hem aconseguit tenir cinquanta mil ciclistes. Podríem aconseguir que vinguessin equips de futbol de països nòrdics o de l'Est. El golf podria ser un altre pol d'atracció. Nosaltres no hem de menester construir-hi cap hotel. Si tenim els passeigs, molta de gent vendria a caminar. Es pot anar des de l'Arenal a Cala Blava vorejant la costa. Estam molt a prop de Ciutat, amb una oferta cultural important que la gent no coneix. Podríem potenciar la restauració, perquè a Palma ja hi ha prou restaurants importants.

-Per vendre això, s'ha d'eliminar la imatge tradicional.
-A Miami ho han aconseguit, oferir una altra imatge a més de la d'oci. «Platja de Palma» és una marca important. Aquí tenim gent de tots els mercats. Ara hem entrat a cercar els mercats rus, francès, holandès, italià, espanyol... Si diversificam, no haurem de davallar preus quan el touroperador digui que vénen mal dades a Alemanya. D'altra banda, el sol i platja no morirà, perquè és el que es demana a Europa. Però ho hem de tenir ben en condicions, començant per l'aigua de la mar. Hi ha moltes de coses a dir en aquest sentit. Ja podem tenir bons hotels i zones verdes, que si la postal és bruta no arreglarem res.

-La temporada d'hivern serà tan dramàtica com s'anuncia?
-Tenim l'avantatge que vint-i-cinc hotels fan feina amb l'Imserso. Hem recuperat part del mercat alemany de febrer i maig. Per enguany, encara no podem dir res. No tindrem les previsions fins el setembre. Es diu que la gent que va perdre doblers l'hivern passat intentarà unificar plantilles i clients als mateixos hotels. Però, si hi ha cap lloc que tindrà hotels oberts, serà la badia de Palma.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris