Els pilots d'aerolínies estatals han començat a qüestionar la seguretat en el transport aeri. La progressió de les companyies de baix cost i la carrera de preus a la qual han entrat les regulars s'ha traduït en una política de reducció de despeses en «revisions de les aeronaus, formació dels pilots i adquisició de combustible pels vols».
Per tot això, el Sindicat Espanyol de Pilots de Línies Aèries -Sepla- alerta de «la necessitat d'incrementar els controls per garantir la seguretat i la conveniència d'establir barems de qualitat amb l'objectiu d'informar el passatger de les condicions amb les quals volarà amb una o altra companyia».
El president del Sepla, Andoni Nieto, denuncià ahir a Palma la «situació de precarietat» que viu el sector i demanà la intervenció de l'administració per «posar límit a la carrera de reducció de despeses de les aerolínies» que ja ha començat a repercutir sobre la seguretat en els vols. «Els passatgers han de tenir clar que elimininat els euros que suposen els serveis de menjar o de premsa a l'interior dels avions no s'ha aconseguit reduir un 80% el preu del bitllet», afirmà.