cielo claro
  • Màx: 16°
  • Mín:

El servei de teleassistència de Creu Roja atén un 8'5% més d'usuaris

El dispositu cobreix gent gran i víctimes de la violència domèstica


El servei de teleassistència domiciliària de la Creu Roja ha augmentat un 8'5 per cent a les Balears durant el primer semestre del 2004 respecte del mateix període de l'any passat.

Aquesta iniciativa, que està en marxa des de fa tretze anys, consisteix en l'ús d'un un collar que permet contactar amb els professionals de la Creu Roja en cas de patir cap accident. Els afectats només han de pitjar un botó i parlar. El mecanisme funciona gràcies a una instal·lació efectuada al telèfon i a la xarxa elèctrica dels domicilis, i la cobertura arriba a 250 metres quadrats.

D'aquesta manera, en rebre l'avís els ordinadors de la Creu Roja permeten conèixer de manera immediata l'expedient de l'afectat, amb la qual cosa l'actuació dels professionals d'atenció domiciliària pot ser més eficient.

Un total de 2.301 persones ha recorregut al servei de teleassistència entre gener i juny del 2004. D'aquestes, 1.539 són de Mallorca, 462 de Menorca i 65 d'Eivisa.

La major part dels usuaris són persones d'edat, un 68% de les quals té més de vuitanta anys. També el fan servir discapacitats psíquics, físics i sensorials; malalts crònics i terminals; i dones víctimes de la violència de gènere.

Respecte de les víctimes de la violència de gènere, durant el primer semestre del 2004 un total de dones ha acudit al programa de teleassistència fixa per evitar possibles maltractaments. Però la Creu Roja vol millorar la situació d'aquest col·lectiu i està treballant a marxes forçades per desenvolupar un sistema que permeti donar cobertura en tot moment a la persona amenaçada.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris