algo de nubes
  • Màx: 19°
  • Mín: 11°
19°

La Sala dóna suport al tren perquè el Govern li renovi la concessió

El 2011 acaba la concessió administrativa de transport públic entre Sóller i Palma atorgada l'any 1905 al Ferrocarril de Sóller. Si bé encara manquen set anys per a la finalització del permís administratiu, la companyia ferroviària ja fa temps que ha iniciat converses amb el Govern encaminades a la seva ampliació per un termini de cinquanta anys més. És per això que l'empresa ha sol·licitat a diferents entitats i estaments públics el suport a l'ampliació pel caràcter «social» que té el tren a la Vall. Ara mateix la Sala, amb el suport de tots els partits, ha aprovat sumar-se a aquesta aspiració del Ferrocarril davant l'Executiu balear.

El suport es rubricà divendres durant una sessió plenària. Tan sols Unió Mallorquina va voler fer-hi una puntualització aclarint que allò en què l'Ajuntament demana suport és la renovació de la concessió per a la realització d'un «servei públic», tot recordant que el tren és una «companyia privada» que ara es dedica de manera especial al turisme.

Segons explicà el president del Tren, Javier Mayol, en el moment que el nou consell d'administració es va fer càrrec de la companyia ja es va veure que eren necessàries importants inversions -valorades en uns 16 milions d'euros- que no podrien ser amortitzades en el temps que queda de concessió.

Aquest és, segons Mayol, un dels principals arguments per a l'ampliació esmentada. Ara el Ferrocarril ha pres iniciatives per potenciar el tren i el tramvia com a transports públics entre Sóller i Palma i, sobretot, entre Sóller i el Port, amb la posada en marxa d'un servei nocturn i carnets per a residents.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris