algo de nubes
  • Màx: 18°
  • Mín: 11°
11°

L'obra del soterrament allargarà el viatge fins a Palma deu minuts

Els busos que substituiran el tren passaran per més de 20 semàfors


Serà inevitable que durant les obres del soterrament de les vies de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), els passatgers estiguin més temps per arribar al centre de Palma. Així ho ha reconegut, amb tota lògica, aquesta empresa del Govern.

Ara mateix, el trajecte entre la barriada de Verge de Lluc i plaça d'Espanya dura sis minuts. La rapidesa del tren, fins i tot, ha convençut molts de veïns de la barriada palmesana a desistir d'agafar l'autobús per anar fins al centre. Ara, el soterrament trastocarà el dia a dia d'aquests veïns i dels milers de ciutadans que empren el tren.

L'SFM té intenció d'oferir un servei de bus llançadora per portar els passatgers al centre de la capital mentre durin les obres. La solució ja la coneixen, els viatgers: s'aplica per traslladar-los d'Inca a Manacor mentre durin les tasques de renovació del tram. Ara bé, a Palma aquesta mesura suposarà, amb tota probabilitat, que el trajecte entre la Part Forana i Ciutat s'allargui devers 10 minuts, o més, segons els dies.

Segons ha pogut constatar Diari de Balears, entre els emplaçaments més probables del nou final de trajecte durant les obres -Son Fuster o Son Rul·lan- i el centre de Palma hi ha almenys tres quilòmetres i mig de distància i almenys vint semàfors. A més, tenim la circumstància que el carrer d'Aragó és una de les vies d'entrada més saturades de Palma en hores punta, ja que tan sols té dos carrils en cada sentit i un de gairebé ocupat en tot moment pels autobusos de la línia 3 de l'EMT, que hi realitzen més de deu aturades.

Per tot plegat, els sis minuts que està el tren a recórrer la distància entre Verge de Lluc i la plaça d'Espanya semblen un sospir, ara que els passatgers hauran d'agafar l'autobús llançadora perquè els dugui de Son Rul·lan o de Son Fuster a la plaça esmentada. De fet, en aquests moments el trajecte entre Son Fuster i la plaça d'Espanya amb els vehicles de l'EMT dura una mitjana de 14 minuts, mentre que el tren n'hi inverteix 4. A més, s'ha de tenir en compte que el servei ferroviari ofereix una garantia que no podran assegurar els autocars: que no es veu afectat pels embussos.

A més, l'accés des del tren i els autocars d'enllaç provocarà una altra pèrdua de temps d'almanco un o dos minuts. En principi, es preveu que el servei de vehicles llançadora comenci a partir de final d'any o a principi del 2005 i s'allargui almenys dotze mesos. Cort i SFM es reuniran per fixar quina serà la ruta definitiva dels autocars a fi d'ocasionar les menors molèsties possibles als viatgers.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris