algo de nubes
  • Màx: 16°
  • Mín:
16°

Carnet per punts i enduriment de sancions

Les noves mesures de trànsit que impulsarà el Govern central tindran caràcter dissuasori, «no recaptador»


La posada en marxa del carnet per punts i el més que previsible enduriment de les sancions màximes imposables segons el tipus d'infracció de trànsit tindran, segons s'han apressat a assegurar responsables de la Direcció General de Trànsit, un caràcter més dissuasori que «no recaptador».

El cap provincial de Trànsit, Francisco Ruiz de Peralta, assegurà que «s'estan elaborant tota una sèrie de mesures legislatives» encaminades a combatre «la pesta del segle XXI, que són els accidents de trànsit». El funcionari recordà que aquest problema en l'actualitat «és equiparable a si hi hagués un accident aeri a l'Estat cada dia» pel que fa al nombre de morts.

L'experiència positiva d'aquestes mesures a països europeus com França i Alemanya avalen la seva necessitat i importància, però el cert és que no es tracta de la solució definitiva ja que tots els sectors implicats coicideixen a assenyalar que «és necessari una reeducació vial i una conscienciació profunda dels conductors, que sigui paralel·la a una millora viària integral».

La responsabilitat de l'alta mortalitat que registren les carreteres de l'Estat, i en concret de les Illes, no és en exclusiva ni dels conductors ni de les institucions, ja que hi ha múltiples factors que són determinants per aconseguir una reducció «d'aquesta sagnia constant».

Encara està pendent de confirmar el barem que es farà servir per descomptar punts sobre el permís de conduir en base a les infraccions comeses. El que sí que sembla definitiu és que a l'Estat espanyol es disposarà d'un «crèdit» de 12 punts, que serà sensiblement inferior al cas dels conductors novells i que es podria incrementar de cara al sector dels conductors professionals, els únics que fins a la data han alçat veus contràries contra aquesta iniciativa.

En principi, superar el límit de velocitat, la conducció sota la influència de l'alcohol, la negativa a realitzar una prova d'alcoholèmia, la circulació en sentit prohibit, la inobservància de les preferències de pas, fer avançaments perillosos o fer marxa enrere a l'autopista podrien costar de quatre a sis punts cadascuna.

No obstant l'aparent duresa dels barems que s'estudien, el cert és que també hi ha coincidència que això donarà un fort impuls a la prevenció d'accidents que vénen precedits d'imprudències, i aquesta mateixa fórmula ha donat resultats espectaculars a França, on la sinistralitat ha baixat més d'una quarta part.

El carnet per punts i l'increment de l'import de les sancions s'implantaran amb la premissa clara de recuperar terreny a l'anarquia circulatòria que existeix en l'actualitat, i que és una de les principals causes de l'elevat índex de conflictivitat a les carreteres.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris