muy nuboso
  • Màx: 16°
  • Mín: 11°
13°

La Sala implantarà l'ORA per acabar amb el caos circulatori al centre urbà

L'empresa Dornier elabora un projecte que el PP estudiarà per delimitar-ne el radi

78908

El carrer Major és un dels indrets de Campos on hi ha més problemes d'aparcament.

JOSEP M. SASTRE. Campos.
L'equip de govern de l'Ajuntament de Campos ha decidit intentar solucionar el caos circulatori que pateix el centre del nucli urbà i la falta d'aparcament a través de la implantació de l'ORA (Ordenança Reguladora d'Aparcament), ja que «els problemes de trànsit augmenten de cada dia i volem garantir l'ordre», apuntà el batle Andreu Prohens en el decurs del ple, contestant una pregunta del PSM.

Davant la possibilitat de que l'ORA pugui suscitar crítiques i polèmica, el batle digué que «fins ara hem tingut tolerància pel bé dels bars, comerços i restaurants, però la situació s'ha desbordat». Prohens digué haver mantingut reunions amb els comerciants per explicar-los la situació. Malgrat aquesta iniciativa, Prohens defensà els polèmics aparcaments de la plaça de Can Pere Ignasi: «Han d'ajudar a solucionar el problema de falta d'aparcament».

Prohens apuntà que «a pobles com Santanyí i Felanitx ja n'hi ha fa estona i ha funcionat». El PP espera tenir l'estudi que redacta l'empresa Dornier per estudiar la proposta, fer-hi els pertinents suggeriments per delimitar el radi que estarà afectat per la zona blava i aplicar l'ordenança.

Per la seva banda, la presidenta de l'associació de comerciants, Elionor Miró, no se mostrà ni a favor ni en contra de l'ORA a Campos. «Veim que hi ha un problema que s'ha de solucionar, no podem dir si la millor cosa és l'ORA, tal vegada hi hagi altres solucions perquè l'ORA trasllada el problema a altres carrers», apuntà Miró, la qual digué que entre el sector que ella representa «hi ha diferència d'opinions».

El portaveu del PSM, Joan Juan Pons, considera que abans d'implantar l'ORA, «s'hauria d'haver fet una reforma circulatòria consultant la Policia Local que és la que coneix el tema i no encomanar un estudi a una empresa privada». En qualsevol cas, Juan és partidari de «limitar el temps d'aparcament però sense cobrar res durant els primers 30 minuts». «Allò que no volem és que hi hagi cotxes aparcats durant tot el dia», digué en referència a la gent que fa feina a la zona centre, «però el que no ha de ser l'ORA és una altra manera de recaptació de l'Ajuntament», apuntà Juan.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris