algo de nubes
  • Màx: 18°
  • Mín: 11°
19°

El desdoblament de la carretera de la UIB inclourà tres grans rotondes

La segona fase del desdoblament de la carretera de Valldemossa té un pressupost de 16,9 milions d'euros

La Conselleria d'Obres Públiques que dirigeix Mabel Cabrer ja ha modificat el projecte de la segona fase del desdoblament de la carretera de Valldemossa que va elaborar el Pacte de Progrés poc abans d'abandonar el Govern de les Balears. El projecte sortirà a exposició pública en breu i està previst que les obres comencin durant aquest estiu.

El desdoblament de la carretera fins a la Universitat, que es començarà a la rotonda del camí dels Reis, comptarà amb tres importants interseccions a Can Moreno, Son Espanyol i accés al campus. La rotonda de Can Moreno tindrà un diàmetre de 60 metres i substituirà l'actual encreuament per permetre tots els moviments de la PM-14 i el camí entre Can Moreno i Son Sardina. En aquest punt, es construeix un tram de carretera nova deixant l'actual via a la dreta.

La glorieta de Son Espanyol serà més espectacular. Segons el projecte, la rotonda a nivell tindrà un diàmetre de 130 metres que substituirà la intersecció en forma de T actual. Aquesta intersecció redistribuirà el trànsit del segon cinturó de Ciutat.

Finalment, l'accés a la Universitat es resoldrà amb una rotonda de 80 metres de diàmetre i un pas subterrani davall la glorieta per al trànsit procedent de Palma. A l'entrada i la sortida de la rotonda se'n disposaran de ramals zero per als vehicles que surtin de la Universitat o per als procedents d'Esporles que vulguin accedir a la UIB o al Parc Bit. Dins del campus, també es construirà una rotonda per distribuir millor el trànsit dels vehicles.

El pressupost de l'obra ascendeix a 16.968.570,80 euros, dels quals 1.365.303 es destinaran al pagament de les expropiacions, que afectaran tres municipis. A Palma s'ocuparan 185.459 metres quadrats; a Esporles, 13.345 i a Valldemossa, 2.957. El Govern de les Balears ha decidit mantenir el carril de bicicletes, encara que aquesta actuació no disposarà del finançament del Ministeri de Foment.

En total, la carretera amb dues calçades, quatre carrils i una mitjana d'1,5 metres tindrà una amplitud de 24 metres, una mica més que la dissenyada pel Pacte, ja que els carrils tindran 3,50 metres i no 3,25. Les modificacions respecte del projecte del Pacte de Progrés preveuen les mateixes rotondes encara que han variat les dimensions. També s'ha modificat el radi de les corbes.

L'obra projectada per la Conselleria d'Obres Públiques també inclou la millora de la carretera fins al nucli de població de s'Esgleieta, amb interseccions per accedir a Son Lladó, Escola d'Hoteleria, Esporles i s'Esgleieta.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris