algo de nubes
  • Màx: 12°
  • Mín:
11°

El jutge condemna el capità del iot «Auriga» pel xoc contra el «Milenium»

Li imposa una multa de 30 euros diaris durant mig any que la defensa recorrerà

97634

El judici es va celebrar el passat mes de gener a la Sala Penal número 2 de Palma.

El jutjat penal número 2 de Palma ha condemnat al capità del iot Auriga per l'accident marítim ocorregut el 7 de setembre de 2001 en aigües d'Andratx, quan xocà contra el vaixelMilenium. Amb tot, el tribunal no ha establert indemnitzacions civils. Al capità francès Franck Charles F., que estava al comandament de l'Auriga, se li imputaven els delictes d'imprudència, danys i lesions, i ahir el jutge del Jutjat Penal número 2 de Palma emeté una sentència condemnatòria contra ell.

El veredicte, que no és ferm, estableix a més una indemnització simbòlica de 30 euros diaris durant mig any a pagar pel condemnat i, tanmateix, no xifra les compensacions civils perquè considera que han de ser establertes en un jutjat civil. Rafael Perera, l'advocat defensor del capità de l'Auriga, ha iniciat ja els tràmits per presentar un recurs contra la sentència, que considera injusta.

La companyia Trasmediterránea, propietària deMilenium, sol·licità, a través del seu advocat Félix Ruiz, una indemnització de tres milions d'euros, en considerar que el capità de l'Auriga era l'únic responsable del greu accident marítim.

El fiscal, tanmateix, demanà l'absolució de Franck Charles perquè estimava que no existien indicis suficients per provar que mantingué un comportament imprudent que desembocà en la col·lisió. Perera, per la seva part, fou molt crític amb l'actuació del capità de la Tras i recordà que la normativa obliga a avançar un altre vaixell per babord (per l'esquerra) i no per la zona més pròxima a la costa.

El lletrat palmesà també acusà de «falta d'imparcialitat» els membres de la Comissió d'Accidents, en l'informe dels quals sentenciaven que la culpa de l'ocorregut era del capità de l'Auriga. Fins i tot arribà a denunciar que un component d'aquesta comissió forma part del consell d'administració de la companyia Trasmediterránea.

El xoc, el 7 de setembre de 2001, del iot i el catamarà fou un dels sinistres marítims més greus dels últims anys en aigües de Mallorca. EMilenium es dirigia a Barcelona, amb 150 passatgers a bord, i després de la tremenda col·lisió, que li obrí una via d'aigua, no pogué continuar amb la travessia. A l'Auriga viatjaven diversos estrangers, que patiren lesions de diferent consideració. El iot, propietat d'una companyia estrangera, quedà amb la proa pràcticament destruïda.

Realitzava la travessia entre Formentera i Andratx i hagué de ser remolcat per una embarcació fins al port de Palma i després precintat per un jutjat. El vaixell estava assegurat per una companyia britànica i fou reparat. El capità de l'Auriga denuncià en el judici que el catamarà navegava a una excessiva velocitat i massa a prop de la costa, mentre que l'altre capità en discrepà completament i sostingué que les maniobres brusques de gir que efectuà Franck Charles precipitaren el desastre.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris