nubes dispersas
  • Màx: 17°
  • Mín: 12°
13°

Comencen les obres de la variant sud, que estaran acabades l'estiu de 2005

La prolongació de l'autopista traurà del nucli urbà entre 25 i 30 mil vehicles diaris

61346

El projecte de la variant sud suposa prolongar l'actual autopista Palma-Inca en 5,5 quilòmetres.

Les obres de construcció de la variant sud d'Inca, que suposaran la prolongació en 5,5 quilòmetres de l'actual autopista entre Palma i Inca, començaren ahir mateix amb l'ocupació de terrenys a una zona situada al costat de la carretera de Sineu.

Coincidint amb l'inici de les obres, la consellera d'Obres Públiques, Mabel Cabrer, i el director general, Carlos Jover, presentaren ahir a Inca amb el batle, Pere Rotger, les principals característiques del projecte, que serà finançat a través del conveni de Carreteres signat entre el Ministeri de Foment i el Govern.

La construcció de la variant sud suposa la supressió de l'actual travessia urbana que passa per Inca i amb això, treure del nucli urbà entre 25 i 30 mil vehicles diaris que el travessen en direcció a Alcúdia. Carlos Jover explicà que durant l'estiu es registren puntes de 40.000 vehicles diaris.

Les obres que començaren ahir mateix tenen un termini d'execució de 16 mesos i han estat adjudicades a la UTE formada per les empreses FCC, Llabrés Feliu i COEXA, amb un pressupost de 24.976.614 euros. El total de terrenys expropiats arriba a les 60 hectàrees i han estat afectades 214 finques. El Govern pagarà quasi 10 milions d'euros entre expropiacions i indemnitzacions.

El projecte preveu la construcció de quatre passos superiors (per damunt de la carretera de Sencelles, la línia del ferrocarril, la carretera de Llubí, i el camí al puig de Santa Magdalena) i tres enllaços (a la primera entrada des de l'autopista a Inca, amb l'autovia a Manacor i l'Hospital Comarcal, i amb la futura autopista fins a sa Pobla).

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris