nubes dispersas
  • Màx: 18°
  • Mín: 10°
18°

Cort implanta la primera zona d'aparcament restringit de Palma

Entre l'Olivar i el Banc de l'Oli només poden estacionar-hi els residents

A partir d'avui l'àrea compresa entre la plaça de l'Olivar i el Banc de l'Oli es convertirà en la primera zona d'aparcament restringit (ZAR) de Palma. L'Ajuntament mantindrà la zona blava en aquells carrers, però només hi podran estacionar els conductors que disposin de targeta ORA de residents -que té un preu de 30 euros anuals- i els veïns de la zona que sol·licitin la nova targeta ZAR, els quals hauran de pagar els tiquets «normals» per fraccions.

El regidor de Trànsit i Transports, Àlvaro Gijón, informà que la diferència entre la ZAR i l'ACIRE és que a la primera es permet la circulació a tots els vehicles i únicament es prohibeix estacionar als que no són veïns de la zona, mentre que a l'ACIRE també està vedat el trànsit als no residents.

En total seran unes 100 places de pàrquing les que es transformaran en ZAR. Segons Gijón, aquesta iniciativa descongestionarà el trànsit de devora les avingudes i facilitarà l'aparcament als veïns. A més, el regidor comentà que els ciutadans no residents que s'acostin a l'esmentada àrea disposen de gairebé 3.000 places en cinc pàrquings subterranis propers: a la plaça d'Espanya, a la plaça Comtat de Rosselló, al Corte Inglés, l'Olivar i a la plaça Major.

Malgrat que la implantació de la primera zona d'aparcament restringit es farà efectiva avui mateix, de moment l'Ajuntament de Palma serà flexible pel que fa a la imposició de multes. Els primers dies de vigència de la ZAR la multa de 90 euros -prevista per a les infraccions d'aparcament- serà substituïda per una nota informativa.

Per la seva banda, els residents del barri -uns 3.000- ja han rebut als seus domicilis una carta en la qual se'ls notifica els canvis esmentats. Respecte del cost que tindrà el nou sistema per als veïns que estacionin a la ZAR, Àlvaro Gijón manifestà que «els que tenen la targeta ORA continuaran pagant els 30 euros anuals que val i els que optin per treure's la targeta ZAR assumiran les tarifes vigents dels tiquets». Gijón descartà que l'estacionament a la zona es converteixi en gratuït per als veïns, «perquè tampoc no volem que el carrer sigui un garatge», però també negà que les noves mesures es duguin a terme amb finalitats recaptatòries.

«De fet, amb la implantació de la zona d'aparcament restringit perdem prop de 100.000 euros a l'any, ja que estam parlant d'una àrea d'acció de molt de trànsit, on els ciutadans es deixaven molts de doblers a les màquines de l'ORA», explicà el regidor.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris