algo de nubes
  • Màx: 18°
  • Mín: 11°
11°

Ramis vol més controls de carretera per reduir els accidents de circulació

Enguany han mort set persones més que durant l'any passat per aquestes dates

59850

Imatge del darrer accident mortal ocorregut a Mallorca.


Miquel Ramis va proposar ahir posar més controls de carreteres per reduir els accidents de trànsit. Així ho manifestà ahir el delegat del Govern, que es reuní amb representants de la Conselleria d'Interior, de la Delegació Provincial de Trànsit, de Seguretat Vial i de l'Exèrcit.

Entre gener i dia 10 de febrer del 2004 han mort 22 persones a les carreteres illenques. Durant el mateix període del 2003, només n'hi havien mort 15. Les causes bàsiques dels accidents mortals són l'excés de velocitat, les distraccions i la son.

Aquestes dades han impulsat les autoritats competents a reunir-se a fi de prendre «mesures urgents».

Miquel Ramis explicà que «davant d'aquesta pujada de morts, que nosaltres consideram greu, creim que hem d'actuar ja, i la primera iniciativa que durem endavant serà incrementar la presència de la Policia Local i de la Guàrdia Civil a les carreteres».

La Delegació de Govern també estudia la possibilitat d'instar el Departament de Carreteres del Govern i del Consell Insular de Mallorca a detectar els principals «punts negres» de les vies balears per reformar-los i per fer minvar, d'aquesta manera, el nombre de morts a la calçada.

Una altra de les iniciatives estudiades és demanar a la Direcció General de Trànsit de Madrid la cessió de l'helicòpter de vigilància abans de l'estiu, època en la qual la quantitat de cotxes en circulació es multiplica a les Illes a causa de la temporada turística. El mateix Ramis mostrà la seva conformitat amb les promeses electorals del candidat popular Mariano Rajoy, que pretén endurir les sancions per incompliment del Codi de circulació.

Pel seu costat, el conseller d'Interior, José María Rodríguez, recordà que «les mesures són necessàries, però aquí hi ha un altre factor fonamental: l'actitud dels ciutadans. En aquest sentit, és possible que es facin més campanyes de conscienciació, i no tan sols a les escoles, sinó també entre conductors reincidents en infraccions».

Quant a la relació entre la construcció de les futures autovies i la seguretat vial, Ramis va declarar que «està totalment demostrat que aquesta classe de via afavoreix la reducció dels accidents mortals».

Per gèneres, han mort 16 homes i 6 dones. Quant a la part del dia, durant les hores diürnes s'han produït cinc sinistres mortals més que de nit. Al llarg dels primers 10 dies de febrer hi ha hagut tants de morts com durant tot el febrer del 2003.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris