nubes dispersas
  • Màx: 16°
  • Mín: 11°
15°

Els professors de ciències se sumen a les crítiques per la LOCE

Asseguren que la llei no garanteix la formació bàsica en la matèria

Els professors de ciències experimentals de secundària se sumaren ahir a les crítiques contra la Llei de Qualitat de l'Ensenyament (LOCE) en una jornada que tingué lloc ahir a l'edifici Sa Riera de la UIB.

El coordinador de la «Jornada sobre l'ensenyament de les ciències experimentals a secundària», Albert Català, assegurà que la LOCE «no garanteix la formació científica bàsica per a tots ni els coneixements necessaris per accedir a la Univeristat».

Català expressà la seva preocupació perquè una persona pugui deixar d'estudiar física i química a segon de l'ensenyament secundari obligatori, i biologia i geologia a tercer d'ESO. Segons el professor, «en aquesta edat no es poden haver adquirit els coneixements crítics necessaris». Aquesta visió crítica, precisament, és la que «afavoreix que els ciutadans es puguin defensar de les manipulacions que moltes vegades es justifiquen a les ciències».

Una altra argument contrari a la reforma educativa que es comentà a la trobada es referí que les ciències, per ser estudiades de manera correcta «s'han d'entendre com a un procés en continu canvi».

Per la seva banda, el ponent i professor de l'IES Ginés de Sevilla, Emilio Pedrinaci, criticà la metodologia didàctica de la LOCE que segons explicà proposa un increment dels coneixements conceptuals. Pedrinaci sentencià que «el major enemic de l'aprenentatge són els temaris enciclopèdics». També mantingué que la solució a la suposada manca de coneixements dels joves no passa per un increment de les hores lectives, sinó a «aprofundir en els coneixements».

L'objectiu d'aquest encontre, que reuní uns 35 docents, era «analitzar i formular propostes sobre la situació i problemàtica actual de l'ensenyament de les ciències a les Illes» que es recolliran en un document per tal de fer-lo arribar, com a suggeriments a l'administració.

El director de l'Institut de Ciències de l'Educació, Joan Jordi Muntaner, considerà que el projecte d'adaptació de la LOCE que ha fet el Govern suposa «amb moltes cauteles» una millora en els procediments i aptituds en el tractament de les matèries de ciències.

Els experts coincidiren que la llei no resoldrà els problemes de la LOGSE, ja que no s'han basat «en estudis que e spuguin considerar rigorosos».

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris