algo de nubes
  • Màx: 17°
  • Mín: 11°
16°

Els expropiats pel segon cinturó recorreran contra l'actual traçat

Segons els demandants el projecte no respecta la reserva de sòl

Bona part dels 161 afectats per les expropiacions del segon cinturó de Palma interposaran un recurs contenciós administratiu contra l'actual traçat, projectat al Pla de Carreteres. Un dels arguments jurídics que s'estan valorant -conjuntament amb un equip d'enginyers contractat pels demandants- es basa en el fet que, tal i com està concebut ara mateix el nou vial, «no es respecta l'àrea de reserva de sòl prevista, fet que provoca canvis substancials en la relació de propietaris damnificats».

A més, fonts de l'entitat Amics de Son Sardina -que coordinarà la demanda- opinen que el disseny de la segona fase del cinturó aprovat inicialment obliga a modificar el curs del torrent Gros, circumstància que podria provocar la inundació, en un futur, de finques i edificacions properes. La tercera de les «principals» al·legacions està relacionada amb el fet que el projecte del nou vial no preveu cap estudi de trànsit que justifiqui l'obra.

Al marge de les conseqüències expropiatòries i de postulats jurídics, diferents entitats, associacions de veïns i particulars del poble de Son Sardina, recordaren ahir que el segon cinturó suposa un «atemptat ecològic que destrueix el que va ser l'horta de Palma». Els col·lectius mobilitzats d'aquesta barriada -integrats a la Plataforma de referència- continuen dient «no» a una infraestructura que consideren «no evitarà els embossos a Ciutat i sí eliminarà milers de metres quadrats de sòl rústic».

En el darrer fulletó editat per la Plataforma No al Segon Cinturó s'enumeren una sèrie de motius pels quals l'obra es considera perjudicial pels ciutadans de Palma, i més concretament per les zones de Son Sardina i Sa Garriga. A part d'al·ludir a «l'impacte paisatgístic», els redactors del document apunten que el vial «incrementarà la contaminació acústica; afavorirà l'especulació; saturarà, encara més, el trànsit a les carreteres de Valldemossa i Sóller»; augmentarà el risc d'accidents i destruirà un Bé d'Interès Cultural com és la sèquia de la Font de la Vila».

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris