nubes dispersas
  • Màx: 14°
  • Mín:

La boira causa quatre anul·lacions de vols i retards a Son Sant Joan

Les connexions amb l'illa d'Eivissa varen ser les més afectades

Una vegada més, la boira tornà a afectar seriosament les operacions als diferents aeoports de les Balears. Ahir, la direcció de control aeri de Son Sant Joan es va veure obligada a cancel·lar tres enllaços entre Palma i l'illa d'Eivissa, dos vols més procedents de Madrid i Barcelona patiren alguns retards, mentre que un vol procedent de València es va veure obligat a tornar davant la dificultat d'aterrar a Eivissa.

La aerolínia Air Nostrum, filial d'Iberia i principal servidor dels vols entre les illes, va haver de suspendre tres enllaços Palma-Eivissa i un altre amb València. La boira que des de primera hora del matí afectà l'aeroport pitiús impedí l'aterratge de les aeronaus, que tenien la seva hora d'arribada a les 8.10, 10.20 i 11.30 hores.

Altres vols que tenien com a destinació Eivissa pogueren sortir dels seus respectius aeroports, tot i que amb algun retard de consideració. El més afectat va ser un vol d'Iberia procedent de Barcelona i que tenia prevista la seva arribada a la capital pitiüsa a les 8.25, que no ho aconseguí fins a les 10.53 del matí. Mentre, el vol de la companyia Spanair, que cobria la línia Madrid-Eivissa i que tenia la seva hora d'arribada a les 10.40, patí un retard de prop de dues hores.

El trànsit aeri a l'aeroport d'Eivissa començà a normalitzar-se a partir del migdia d'ahir, després que l'espessa boira del matí obligàs a cancel·lar quatre vols i altres dos patissin diversos retards. Fonts d'Aena assenyalaren que «si la majoria d'operacions afectades corresponien a enllaços d'Air Nostrum, és perquè els seus aparells són els que tenen majors dificultats per aterrar amb visibilitat reduïda».

La flota de la companyia filial d'Iberia que opera en els vols entre les illes i amb la península, composada bàsicament per aparells del tipus Fokker 50 i alguns models ATR, no disposa de la tecnologia adequada per aterrar amb boira. De fet, el nou sistema que Aena instal·la a l'aeroport de Son Sant Joan, l'ILS II/III, és incompatible amb els sistemes de vol d'Air Nostrum, la qual cosa fa pensar que en un futur les operacions de la companyia es veuran molt més dificultades en casos de visibilitat reduïda.

Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (Aena) anuncià el mes de gener que el nou sistema ILS estarà operatiu a partir del mes de juny, després de mesos de retard. Cal recordar que el passat 12 de gener la boira tornà a ser protagonista a Son Sant Joan, en aquell moment varen ser 17 els vols anul·lats.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris