muy nuboso
  • Màx: 17°
  • Mín:
17°

Els convidats espanyols i estrangers fan valoracions molt positives sobre el museu

La major part dels assistents destacà la qualitat de la col·lecció i l'encert de la intervenció arquitectònica

Més enllà de la crònica de la nit inaugural, són de gran interès les impressions que el nou centre suscità entre els assistents a l'acte, primers visitants d'aquest equipament cultural. La presència, entre aquests, de figures molt importants en l'àmbit de l'art i la cultura nacionals i internacionals fa obligat conèixer quines foren les seves valoracions, tant pel que fa a la col·lecció exposada com a la intervenció arquitectònica en l'interior de l'antic baluard de Sant Pere. El balanç és positiu: la major part dels convidats consultats, entre els quals es troben artistes, galeristes, col·leccionistes, gestors culturals, creadors i altres personalitats de primera fila, coincidí a mostrar el seu entusiasme.

 

ROSINA GÓMEZ BAEZA. La directora d'Arco apuntà que «s'ha aconseguit que l'espai funcioni no sols com a continent d'obres, sinó com a espai en si. Les obres exposades són molt singulars. És admirable que un projecte com aquest s'hagi pogut gestar en col·laboració entre la iniciativa pública i privada».

ARNALDO POMODORO. Per l'escultor italià, «l'arquitectura integrada del modern amb l'antic del Baluard és un exemple a tenir present, perquè està fet amb molta sensibilitat. Vull felicitar Mallorca, perquè ha fet un miracle, sobretot en temps difícils com els que vivim. L'Illa és coneguda arreu del món pel turisme, però ho podrà ser a partir d'ara per aquest museu. A Itàlia no es produeixen esdeveniments com aquest: s'atèn el patrimoni artístic, però la iniciativa privada hauria de ser més sensible».

DENNIS OPPENHEIM. L'escultor nord-americà destacà que «Es Baluard és perfecte per mostrar art, perquè té grans espais i diferents àmbits. En destacaria la funcionalitat de l'espai, que deixa que tota l'atenció recaigui en les obres d'art, al contrari que el Guggenheim de Nova York, per exemple, que és un espai arquitectònicament molt radical, però que no convida a ser visitat. La col·lecció en principi m'agrada, tot i que hi ha una part que no puc valorar, perquè no conec l'art que actualment es fa a Mallorca».

IGNACIO VASALLO. Segons el director de l'Oficina de Turisme de Milà, «hi ha poques ciutats en el món que tenguin un conjunt artístic d'aquest tipus i a un entorn natural tan privilegiat. Gairebé no hi ha ciutats de les dimensions de Palma que tenguin aquesta oferta».

FERNANDO FRANCÉS. «Els arquitectes han encertat en l'aprofitament de les possibilitats de l'enclavament», destacà el director del Centre d'Art Contemporani de Màlaga (CAC). «Aquest centre -prosseguí- contribuirà a la dinamització cultural de la ciutat. La ciutat guanyarà molt, perquè a partir d'ara disposa d'un «paquet» ben interessant, amb la Fundació Miró, el Casal Solleric, la Fundació March. Aquesta inauguració és una gran notícia».

CARLES TACHÉ. Pel galerista barceloní, «això només és el principi, i és un bon avanç. N'hi ha prou de veure la quantitat de gent important que s'hi ha congregat. Aquest és un equipament que s'introduirà directament en l'itinerari internacional de l'art contemporani».

ELENA BENARROCH. La dissenyadora destacà que «el museu és meravellós. L'obra és esplèndida, hi ha moltes coses interessants per veure. Arquitectònicament, és esplèndida la combinació de les murades i la intervenció actual».

EUGENIO GALDÓN. Segons el president de Cableuropa «es tracta d'una iniciativa molt especial. Cal reconèixer l'esforç que ha fet Pere A. Serra per dur endavant una infraestructura que aportarà molts de beneficis a aquestes illes. Pel que fa al contingut del museu, no es tracta tant d'un projecte museístic sinó particular, i per tant té tot l'atractiu que implica la visió personal d'un amant de l'art contemporani».

ASUNCIÓN VALDÉS. La periodista ressaltà sobretot «la integració d'aquesta part tan impressionant de Palma, del port, la murada, del baluard, amb l'art modern ha obtingut un resultat magnífic. Tant el continent com el contingut són esplèndids, a més del fet que s'hagi aconseguit recuperar una zona de la ciutat conflictiva, arquitectònicament i urbanística».

BETTY GOLD. Des del punt de vista de l'escultora nord-americana, «el marcat contrast entre l'antic de l'edifici i el modern de la rehabilitació fan d'aquest un centre bellíssim. I també ho és la col·lecció. Palma hauria de plorar d'emoció de veure un museu com aquest».

LOIS STRON. Marxant nord-americana, experta en ceràmiques de Picasso, Lois Stron declarà que «he viatjat 27 hores per veure'l i ha valgut la pena. La combinació entre el vell edifici i la modernitat de la col·lecció denota un excel·lent gust. Les obres de l'exposició han estat sàviament escollides».

NORMAN HOLUB. Segons la catedràtic d'Història de l'Art del Dowling College de Nova York, «les obres són impactants, i l'edifici és una catedral per al segle XXI. Aquest edifici és una de les millors coses que han passat a Mallorca. És un guany per al futur, que traspassa les fronteres de Mallorca, i fins i tot d'Espanya».

MÓNICA RIDRUEJO. L'europarlamentària i exdirectora general de TVE opina que «el museu se situa en un entorn fantàstic, i conté una col·lecció molt diversa. L'aportació per a les Illes Balears serà importantíssima, ja que atraurà nous sectors turístics. Allò que més destacaria és la barreja de la murada amb l'arquitectura moderna».

PEPE DÀMASO. L'artista es declarà «emocionat. Segur que a Espanya no hi ha cap altre museu com aquest, és tot un luxe per a la ciutat de Palma. Cal reconèixer la gran generositat de Pere A. Serra en oferir-hi la seva col·lecció».

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris