cielo claro
  • Màx: 27°
  • Mín: 27°
27°

Govern i sector cercaran a Fitur la consolidació del turisme espanyol

El mercat estatal registrà un increment a Balears del 21% en el 2003

Del 28 de gener a l'1 de febrer es durà a terme la fira turística de Madrid, Fitur, un dels referents més importants per a la indústria turística balear, després de la World Travel Market de Londres i la ITB de Berlín. A partir de dimecres, Govern i empresaris del sector turístic de les Illes cercaran a Fitur consolidar el mercat turístic espanyol.

Amb més d'1 milió i mig de visitants en el 2003, el mercat estatal és el tercer en importància a les Balears, per darrere de l'alemany i el britànic. Després d'una estirada molt forta l'any passat, amb un increment del 21%, per a enguany la Conselleria de Turisme preveu un increment al voltant del 10%.

Normalment afectat per una forta estacionalitat, el turisme espanyol ha respost amb eficàcia en aquells moments en què els mercats tradicionals han experimentat preocupants recessions.

Però ara les coses han canviat: el turisme espanyol ja no és tan estacionari i respon bé fora de la temporada alta. Per tant, administració i sector s'han proposat consolidar el mercat estatal com la tercera via de la primera indústria de Balears. D'entrada, la Conselleria de Turisme ha programat per a enguany diferents presentacions en vuit ciutats espanyoles. Un ambiciós programa de promoció directa que es durà a terme a Madrid, Barcelona, Bilbao, Santiago de Compostel·la, Valladolid, València, Mèrida i Sevilla.

Però ara els esforços se centren en Fitur. En aquest sentit, el director general de Promoció Turística, Eduard Gamero, assenyalà que «la fira turística de Madrid és un mostrador excepcional, per això hem programat una sèrie d'actes que ens permetran atreure l'atenció d'agents i touroperadors estatals».

Pel president de la Federació Hotelera de Mallorca, Pere Cañellas, l'interès de Fitur se centra en els contactes professionals. «Conexiem bé el mercat espanyol, funciona molt bé durant dos mesos. Per això pensam que cal potenciar-lo», indicà.

Els que han fet una aposta molt forta per la fira turística de Madrid són els representants de l'Associació Hotelera de la Platja de Palma. El seu president, Jordi Cabrer, comentà que «igual que treballam diferents mercats alternatius europeus, l'espanyol ens interessa moltíssim».

Per la seva banda, el president del Foment del Turisme de Mallorca, Miquel Vicens, reconegué que el turisme estatal «és la gran assignatura pendent del nostre sector, per això sempre hem recomanat a la Conselleria que hi incrementi la promoció».

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris