nubes
  • Màx: 23°
  • Mín: 21°
20°

Les vendes d'Alemanya cap a Balears creixen un 30% per a aquest estiu

Flaquer demana als hotelers de les Illes que «mantenguin preus»

Els grups turístics alemanys estan registrant increments de fins a un 30 per cent en la venda de reserves a les Balears per a aquest estiu, degut, segons els touroperadors, a la recuperació de la imatge turística.

Aquest canvi substancial en l'evolució del mercat alemany respecte a altres anys, s'està produint fonamentalment pel canvi d'estratègia dels grups turístics. Així, si a finals de l'any passat l'Institut Balear de Turisme (Ibatur) formalitzava acords de col·laboració en matèria promocional amb TUI i Thomas Cook, ahir a Dusseldorf el conseller de Turisme, Joan Flaquer, i el director d'Ibatur, Juan Carlos Alia, perfilaven els acords promocionals amb els grups Alltours i Rewe.

Tant Flaquer com Alia s'entrevistaren amb el president d'Alltours, Willy Verhouven, i el de Rewe, Rainer Hoffman, per analitzar les últimes dades sobre l'evolució del mercat alemany. «Verhouven ens ha indicat l'excel·lent trajectòria de vendes que hi ha cap a Mallorca i la recuperació de la imatge de l'Illa. L'increment de reserves per a la temporada alta cap a Mallorca és en aquests moments del 30 per cent, mentre que per a Menorca, Formentera i Eivissa mantenen els mateixos nivells de l'any passat. Rewe, per la seva part, va indicar que l'augment de reserves és d'un 10 per cent».

Pel conseller, aquests percentatges «demostren que s'estan fent bé les coses a Alemanya, fet pel qual s'estan cobrint amb èxit les fases de recuperació d'aquest mercat, que era un dels objectius estratègics de la Conselleria de Turisme per al 2004».

En aquest sentit, Flaquer puntualitzà que els hotelers de les Illes «no han de baixar preus i aguantar la pressió dels touroperadors. Si es venen les reserves a preu de fullet, és clar que els nivells de rendibilitat d'aquest any seran molt superiors als de l'any passat i podrem recuperar competitivitat en tots els aspectes, tant turístics com econòmics».

Amb els acords amb Rewe i Alltours, Ibatur haurà formalitzat convenis amb els quatre principals grups turístics alemanys, implementant les partides en matèria de promoció, ja que en aquests convenis participen el touroperador, Ibatur i Turespaña. El Govern té per a enguany 13 milions d'euros per promoció, però espera arribar als 20 amb aquests acords.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris