nubes rotas
  • Màx: 23°
  • Mín: 23°
24°

El projecte d'autovia fins a Manacor envaeix els terrenys del futur polígon

L'equip de govern del PP demana importants modificacions del traçat al municipi

57064

L'Ajuntament té previst construir un nou polígon industrial de 300.000 metres quadrats.

El projecte de traçat de l'autovia entre Inca i Manacor realitzat per la Conselleria d'Obres Públiques del Govern envaeix una part important de l'àmbit dels terrenys destinats per l'Ajuntament d'Inca a la construcció d'un nou polígon industrial de 300.000 metres quadrats i que ja es troba pendent de la seva aprovació definitiva per part del Consell.

A més d'això, el traçat previst també afecta els terrenys que estan destinats a la implantació d'un nou generador d'electricitat i una central de gas per donar servei a la ciutat.

Això fa que l'Ajuntament d'Inca hagi demanat la modificació del projecte en aquest sentit dins les al·legacions que ha remès a la Conselleria d'Obres Públiques del Govern i que foren aprovades ahir per la junta de govern local. El responsable d'Urbanisme i tinent de batle, Bartomeu Seguí, explicà que l'Ajuntament només tenia temps fins al proper dilluns dia 19 per presentar les al·legacions. «Hi ha coses que no són admissibles pel Consistori i ja hem parlat amb els tècnics de la Conselleria per tal que les nostres al·legacions siguin escoltades», digué Seguí. Que el projecte afecti zones on hi ha prevists projectes municipals no és considerat per Seguí com una mostra d'improvisació, «perquè és en el període d'al·legacions quan nosaltres explicam els nostres interessos».

Quan es va presentar públicament el projecte al municipi d'Inca, el batle, Pere Rotger (PP), ja anuncià que el seu ajuntament hi presentaria al·legacions pel seu «impacte» i perquè no resol alguns dels problemes de trànsit que pateix Inca.

Així, han estat un total de sis les al·legacions presentades al projecte. L'Ajuntament sol·licita així mateix que es modifiqui l'enllaç des de l'autovia fins a la ciutat d'Inca «perquè no resol les connexions» fins a la ciutat i al nou Hospital comarcal, perquè «representa un consum de territori excessiu i paisatgístic, i deixa gran quantitat de superfície de terrenys residuals entre els diferents ramals projectats».

En relació al camí Vell de Muro, des de l'Ajuntament se'n considera imprescindible la continuïtat i la necessitat de preveure els ramals d'accessos. Així mateix es pensa que el pont projectat a Son Bordils no és adient i que s'haurien d'habilitar accessos des de l'autovia al futur hipòdrom d'acord amb la projecció que realitza el Pla territorial de Mallorca.

A les al·legacions de l'Ajuntament també es posa especial èmfasi a reclamar que facin passos soterrats aquells camins secundaris que actualment travessen la carretera existent, perquè la zona té un caràcter ramader i agrícola.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris