cielo claro
  • Màx: 24°
  • Mín: 23°
25°

Els terrenys d'Aumasa en sòl rústic han esdevingut «un femeter»

Des que el Consell denegà l'Interès General a l'empresa de transport, el solar resta abandonat


Un autèntic «femeter i niu de rates». Aquest és el qualificatiu que molts veïns de la zona rústica del Pla de Son Mas de Manacor, a la carretera Vella de Sant Llorenç, donen als terrenys propietat de l'empresa de transports Aumasa SA que fa uns mesos enrere s'havien de convertir en les futures naus i instal·lacions mecàniques de la flota d'autocars. Uns terrenys que el Consell de Mallorca havia de declarar d'Interès General, però que finalment no fou així. Ara, l'enorme solar roman, a pocs metres del nucli urbà de Manacor, farcit de fems, enderrocs d'obra, ferralla, pneumàtics, plàstics, i tot tipus d'escombraries.

Des que la Comissió Insular d'Urbanisme denegà l'Interès General a Aumasa el passat novembre de 2002, els terrenys del Pla de Son Mas s'han anat abandonant d'una manera alarmant. Per això, a hores d'ara, la ciutat de Manacor topa en el seus límits amb un nou abocador incontrolat de fems, enderrocs de la construcció i ferralla acumulada. Contra aquest estat d'abandó i brutícia que presenta el solar, els veïns i propietaris de finques de la zona agrícola han començat a aixecar la seva veu d'alarma.

No en va, una plataforma de veïns que s'erigí en contra de la declaració d'Interès General per aquests terrenys d'Aumasa, ja alertà, en el seu moment, sobre el perill de degradació en aquest indret, un cop s'iniciaren els moviments de terres. Malauradament, les seves advertències han acabat per confirmar-se.

Cal recordar que precisament aquests terrenys sempre han estat objecte de polèmica. Ja a principis de l'any 2002, l'exbatle de Manacor, Miquel Riera, va ordenar el precinte, l'obertura d'expedient d'infracció urbanística i la paralització de les obres que l'empresa Aumasa havia començat en el Pla de Son Mas, sense comptar amb el pertinent permís municipal. Resulta que les obres executades provocaren un gran moviment de terres, quan només estava permès vallar l'extensió dels terrenys en el Pla. Hagueren de transcórrer bastants mesos fins que el Consell denegàs l'Interès General a Aumasa. Concretament fou el 16 de novembre de l'any 2002 quan el CIM frustrà la intenció de l'empresa de transports a ubicar-se en sòl rústic.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris