algo de nubes
  • Màx: 23°
  • Mín: 16°
22°

Brussel·les haurà de resoldre 4.800 denúncies contra el pla de carreteres

ERC, plataformes i experts en medi ambient i patrimoni es fan sentir al Parlament Europeu

TOMEU OBRADOR. Enviat especial a Brusel·les
El Parlament Europeu, amb seu a Brussel·les, va rebre ahir fins a 4.800 denúncies procedents de Mallorca. Les hi dugué una expedició integrada per membres d'ERC-Illes, plataformes Autovia No i contra el segon cinturó, i experts en medi ambient i patrimoni. A la ciutat es van deixar veure pancartes i algunes estelades en una reivindicació històrica per a Balears. L'objectiu de tot plegat: «Aturar el pla de carreteres».

D'aquesta manera, la Comissió Europea haurà de fer feina per tal de resoldre les conseqüències reals del planejament viari i territorial de l'Illa. En cada denúncia s'afirma: «Dins la lluita de les diferents plataformes i assemblees ciutadanes contra la construcció de l'autovia Inca-Manacor, segon cinturó de Palma, autopista Inca-sa Pobla, autopista de Llucmajor i tercer carril de l'autopista Palma-Inca, volem fer una passa endavant. Volem que milers de denúncies individuals arribin a la comissària de Medi Ambient, Margot Wällstrom, i que la Comissió Europea investigui el projecte «modificació puntual» núm. 2 del pla director sectorial de carreteres del Consell de Mallorca per destapar el que veritablement és: una modificació substancial d'aquest pla que tindrâ impactes considerables sobre la terra, la gent, la cultura i el medi ambient de Mallorca».

A fi d'aconseguir la màxima implicació ciutadana, es poden continuar enviant denúncies per correu tradicional, com també a través d'ERC.

L'expedició que ha viatjat a Brussel·les (tornarà a Mallorca avui vespre) està integrada per Joan Vicenç Lillo, tècnic de Medi Ambient; Cecili Buele, secretari d'Organització d'ERC-Palma; Helena Inglada, membre del Col·legi d'Arqueòlegs; Joan Lladó, portaveu d'ERC-Manacor i president d'ERC-Illes; Julià Gayà, president d'ERC-Sineu; Josep Hernández, portaveu de la plataforma contra el segon cinturó; Joan Alzina i Aina Bestard, membres de la mateixa plataforma; Josep Aguiló, Rafel Ferriol, Joan Pons i Felip Riutort, membres d'Autovia No.

Joan Lladó es mostrà molt satisfet per l'alt nombre de denúncies arreplegades i manifestà que «es constata que hi ha una resposta de la societat civil important contra el pla de carreteres. Ara es fa molt necessari que el Govern i el Consell en facin un replantejament. La gent està preocupada davant l'especulació i l'augment del sostre poblacional. I no estam disposats que desestructurin tant territorialment com nacionalment». Per la seva banda, Lillo digué: «Volem europeïtzar els problemes mediambientals que ens estan imposant a les Illes. Pretenem sensibilitzar les institucions i la ciutadania».

Joan Lladó, acompanyat de l'eurodiputat d'ERC Miquel Mayol, detallà que «el pla de carreteres incompleix presumptament les directives d'hàbitats, d'avaluació d'impacte ambiental i el Tractat de Niça». En aquest sentit, l'eurodiputat formulà una pregunta a la comissió, «que esperam que sigui contestada en breu». «Hem d'exigir a Europa que no consenti el model insostenible i especulatiu al qual pretén abocar-nos el Govern autonòmic, PP-UM, i que s'encarregui de defensar fins al final la vigència de la legislació mediambiental europea».

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris