cielo claro
  • Màx: 24°
  • Mín: 16°
23°

Cambra de Comerç vol que l'Estat suporti totes les taxes portuàries

Alacant ofereix descomptes en el transport de mercaderies

El president de la Comissió de Transport de la Cambra de Comerç, Jesús Àlvarez Fernández, declarà ahir que «de la mateixa manera que l'Estat es fa càrrec de determinades infraestructures estratègiques, a Balears hauria de fer el mateix finançant totes les despeses generades pel transport marítim».

Àlvarez va fer aquestes declaracions en el decurs de l'acte de presentació a Palma de les obres de reforma del port d'Alacant, unes instal·lacions valencianes que pugnen per incrementar el nombre de freqüències amb Balears a partir de descomptes d'un 10% i un 15% en el transport de mercaderies produïdes a la seva àrea geogràfica.

Fins ara Dènia era el port més competititu de l'àrea marítima valenciana, per davant dels ports d'Alacant i València. En aquest sentit, el president de la Comissió de Transport de la Cambra de Comerç assenyalà que la «rendibilitat del transport depèn de la competitivitat entre ports». Tot i que insistí que ha de ser l'Estat qui garanteixi la supervivència de les empreses insulars mitjançant el «finançament total» dels costs derivats de la utilització de les instal·lacions portuàries.

Per la seva banda, el president de l'Autoritat Portuària alacantina, Mario Flores Lanuza, destacà que el port d'Alacant «ha incrementat el 100% la seva activitat comercial en els últims sis anys». Flores Lanuza assegurà que «estan preparats per absorbir gran part del trànsit de mercaderies amb origen i destinació a Balears» i apostà per augmentar a un trajecte diari la freqüència de la connexió entre Palma i Alacant, que actualment és de tres viatges setmanals.

Rendibilitat
El port d'Alacant vol potenciar les seves instal·lacions bonificant el transport marítim de mercaderies produïdes a la seva província. Una bona mesura de la qual l'Autoritat Portuària de Palma n'hauria de prendre bon exemple. Tal vegada així permetríem als empresaris balears guanyar en competitivitat i, alhora, abaratir els preus del transport. Tot i això, la futura llei de ports serà una bona sortida al gravamen que han de suportar els nostres empresaris.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris