cielo claro
  • Màx: 21°
  • Mín: 14°
19°

L'autovia Inca-sa Pobla produeix un gran impacte visual a Campanet

La nova infraestructura acaba amb la perspectiva i la qualitat ambiental del poble

El projecte de traçat de l'autovia Inca-sa Pobla, que serà aprovat pel CIM el pròxim 1 de desembre, ha causat estupefació entre la gent que l'ha pogut analitzar de manera detallada pel seu «gegantisme», i perquè implicarà «un impacte visual i ambiental enorme amb el pas elevat a l'altura de Campanet. També la zona de s'Ullaró se'n veurà molt castigada i és segura la pràctica desaparició de la zona de Son Jans, engolida per l'asfalt.

El pacte PP-UM és clar: els unionistes han de donar suport en el CIM als projectes d'autovies tal com les vol el PP. Però en el cas d'Inca-sa Pobla «hi ha gent amb els pèls drets al carrer de l'Estudi General». El pas elevat just davant Campanet canviarà de dalt a baix la perspectiva del poble, fins ara d'aparença idíl·lica.

De fet, la nova infraestructura assolirà el mateix nivell del poble, contruït damunt un turó, amb la perspectiva de Búger a l'altra banda de la carretera actual. Allò que veuran els campaneters d'aquí a pocs anys serà un gran i saturat escalèxtric.

En tota aquesta zona, la nova via anirà paral·lela a la carretera actual llevat d'alguns trams. Però, passat Campanet, la nova infraestructura es desviarà per darrere de Menestralia, on hi ha el Forn de Vidre i on s'edificà en els anys vuitanta una torre de grans dimensions i de gust molt dubtós, que serà respectada.

Després, l'autovia travessarà la zona de s'Ullaró, coneguda per les seves construccions adaptades al paisatge. Allà, la carretera que hi ha ara emprèn una davallada plena de revolts cap al pla de sa Pobla. L'autovia envaeix s'Ullaró i passa per damunt la zona de Son Jans, que comprèn una antiga teulera que desapareixerà, i una antiga posada de carros, situada devora la via actual i que també desapareixerà.

La irrupció de l'autopista a la recta de sa Pobla serà «d'un impacte enorme» amb dos passos elevats, un davant el poble i l'altre a la intersecció de la carretera de Pollença, on es farà una gran rotonda de diferents nivells i que necessitarà un consum de territori equivalent a un cercle de cent metres de diàmetre.

Tota l'autovia tindrà una mitjana de 12 metres, amplària considerada «del tot excessiva» i que només es pot concebre des de la perspectiva que, qualque dia, la calçada s'ampliï a tres carrils per banda.

D'altra banda, han soprès les excessives presses del PP per aconseguir l'aprovació definitiva del projecte com més aviat millor. Així, segons algunes fonts, la intenció del Govern del PP seria que les obres estiguessin adjudicades el pròxim mes de març, data en què tindran lloc les eleccions generals. Així, si es produís un canvi de Govern a Madrid, ja resultaria impossible aturar les noves infraestructures.

Per aquest motiu, la Conselleria d'Obres Públiques de Mabel Cabrer funciona a ple rediment i vol superar totes les passes legals en qüestió de pocs mesos, a fi d'iniciar les obres l'any que ve.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris